bloeding door ontlasting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dds, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi, gisteren de schik van mijn leven. [-o< Elke ochtend moet ik naar de wc voor de grote boodschap. dus gisteren ook. ik moest maar een beetje drukken(sorry dames :oops: ) en toch voor de eerste keer bloed! helder rood! Gelijk de gyn. gebeld (heb 2 mk's hiervoor gehad) ik mocht gelijk komen. Het vruchtje zat goed vast en het hartje klopte. Ze kon niet zeggen waar de bloeding vandaan kwam. Ik denk dus van het drukken. Hebben meerdere vrouwen hier last van?
    Of weten jullie wat de oorzaak kan zijn?

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Kan het niet zijn dat je een inwendige en/of uitwendige aambei hebt? Hierdoor kun je namelijk ook veel last van (kleine) bloedingen hebben.

Mocht dit het geval zijn dan kan je huisarts iets voorschrijven tegen de ergste pijn en ongemakken....

Succes.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het kan zijn dat je door het persen en de harde ontlasting een bloedvat beschadigt.
    Dit kan ook bij je baarmoeder beschadigen door teveel druk zetten.

Een oplossing kan zijn meer vezelrijke voeding eten en genoeg drinken per dag.

Oorzaak zijn je hormonen die je lichaam in de war brengen en ook op je stoelgang kunnen werken.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het kan inderdaad van een gescheurd bloed vaatje zijn. Dit kan echt geen kwaad, heb ik ook gehad en ben nu 38 weken zwanger. Je hebt ook gelijk een geruststellende echo gehad, dat is ook fijn.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt meiden!
    Misschien is mijn eerste bericht niet duidelijk geweest. Ik bloedde uit mijn vagina, dus waarschijnlijk is een adertje geknapt/ gescheurd.

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb ook ruim een week bloed uit mijn vagina gehad toen ik ontlasting had. VOlgens de gyn kon dat komen omdat de placenta voor de baarmoedermond zat, of dat er een adertje gesprongen is. Heb met 8 weken een echo gehad (niet vanwege de bloeding, maar controle) en frummel zat goed vast en had zeer sterke hartslag..
    Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Bij mij is het nu overigens gestopt.

Deel Deze Pagina