Hallo. Ik ben 23,5 weken maar ik voel mijn kleintje zelden... Ik begin mij echt zorgen te maken... Wie had dit ook? Groetjes
Die van mij was toen nog erg actief aanwezig maar als je het niet vertrouwd zou ik als ik jou was eff contact opnemen met je verloskundige..
Hoi Noushis, Ik ben nu iets meer dan 25 weken maar ik voel de baby ook niet heel veel. Bovendien, wat ik voel is ook heel zachtjes. Aan de buitenkant is zeker niets te voelen. Mijn vk heeft gezegd dat je pas met 28 weken de baby elke dag zou moeten voelen en ook dan pas aan de buitenkant. Ik zou me niet te veel zorgen maken (makkelijk gezegd; ik maak me zelf ook wel eens zorgen). Ik zit er aan te denken om op te schrijven wanneer ik de baby voel want misschien is het wel vaker dan dat ik denk). Hoe vaak voel jij de baby dan?
Hallo. Ik moet zeggen, heb dagen dat ik niks voel... Het is wel zo dat mijn schoonmoeder haar gezondheid slecht is (haar kanker is uitgezaaid, weten het nog maar pas) en als ik mij echt daar zorgen over maak dan laat de kleine zich wel horen... Maar dat is ook de bedoeling niet... Moet ik dan denken dat ons kleintje gewoon rustig is en dat ik daardoor zo weinig voel... Op 5 mei moet ik terug op consultatie, ben dan 26,5 weken.... Vorige afspraak had gyn wel gezegd dat mijn placenta vooraan ligt en zeer laag... Misschien dat dat ook een rol speelt. Groetjes
Noushis, Ik zou me proberen niet teveel zorgen te maken, al herken ik die zorgen heel duidelijk. Ik heb ook wel eens een dag helemaal niets gevoeld. Elke dag voel ik hem nu eigenlijk pas een dag of 3. Het kan heel goed door je placenta komen, zelf heb ik hem ook voorliggen en dan zou het voelen inderdaad later/minder zijn. Vertrouw je het nog steeds niet, neem dan contact op met de VK, die kan je misschien geruststellen want stress is niet echt goed voor de kleine. Heel veel sterkte, Krissa
Hoi hoi! Ik ben 23 weken zwanger van de tweedde en deze is heel actief nu en laat zelfs mijn buik al bewegen. Mijn man heeft het zelfs al twee keer gevoeld. Dit voor mij echt helemaal nieuw! De eerste was HEEL anders. Die voelde ik bij 22 weken pas voor het eerst en is de rest de van de tijd heel rustig geweest. Dus dat is bij iedereen anders denk ik. Ik heb ook een keer de vk gebeld omdat ik hem bijna niet voelde. Als je twijfeld altijd bellen. Maar het kan in de buik ook echt heel rustig zijn en daarbuiten een behoorlijke druktemaker..(ervaring mee). Groetjes!
Ik voelde de kleine ook niet vaak met 23 weken en nog steeds is die heel erg rustig. Blijkbaar heb je gewoon een rustig kindje. Ook als de placenta aan de voorkant ligt voel je het minder goed. Pas bij 28 weken moet je iedere dag leven voelen.
heeeeee ik heb nu een zoontje van 6 mnd maar ik voelde hem tijdens mijn zwangerschap ook niet veel op het laatst nog maar een paart x per dag mijn placenta lag ook voor en heeft er wel degelijk mee te maken bij mij heb je nooit aan de buitenkant een uitstekend voetje of een bobbel ofzo gezien volgens de ha zouden we waarschijnlijk een rustig kindje krijgen en dat is uitgekomen! dus maak je niet te veel zorgen en als je het niet vertrouwd bel dan je vk voor je eigen gemoedsrust want ik kan me voor stellen dat je het al moeilijk genoeg hebt. groetjes
Als je placenta voor ligt, kun je de kleine vaak minder goed voelen. Vanaf de 28 weken moet je de kleine dagelijks voelen, dus dat duurt nog even. Maar als je het echt niet vertrouwd kun je misschien even je GYN/VK bellen voor geruststelling?
Ook ik herken het hoor. Ben 21w4d zwanger van een tweeling, en ook ik heb het idee dat ik de laatste week/anderhalve week wat minder beweging voel. Vind het ook onprettig, maar als je her en der op internet wat gaat lezen is het niet ongewoon. Rustig aan maar en je niet teveel zorgen maken. En anders even een echootje tussendoor laten maken. Ben je weer gerustgesteld. agnes