bloeding en hematoom

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tammienikki, Apr 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tammienikki

tammienikki Nieuw lid

Apr 20, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik maak me een beetje zorgen in het ziekenhuis zeggen ze elke keer weer dat ik me niet druk moet maken.
    Ik heb anderhalve week geleden een heftige bloeding gehad dat op een miskraam leek (was alleen helderrood bloed en klein stolseltje) ik naar de eerste hulp en opgenomen vanwege grote bloedverlies toen konden ze de oorzaak niet vinden (10 weken zwanger) en heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht naar huis bloeden was ook nog heel licht bruin verlies.

4 dagen erna weer helderrood bloedverlies, weer naar ziekenhuis naar de eerste hulp, weer een echo en weer was kindje springlevend en hartje klopte helemaal goed.

Toen is er een hematoom ondekt van 2,5 cm om de vruchtzak heen :(
    Ze zeiden dat ik gewoon naar huis mocht met mega pijn in mijn buik en nog steeds helderrood bloedverlies ik kon van de pijn amper bewegen en lopen nog steeds niet. Als ik plat lig zakt het weg.

Nu blijf ik bloed verliezen soms paar druppels en soms in een uur tijd een maandverbandje!?

Ik ben beetje ten einde raad momenteel en vraag me af waarom ik bloedverlies blijf houden?
    Heb ook pijn bij volle blaas en plassen (urine uitslag krijg ik morgen) alleen de buikpijn is gewoon ondraaglijk!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo tammienikki.

Vervelende start van jullie zwangerschap.
    Het bloedverlies wat je nu hebt komt waarschijnlijk van het hematoom wat er zit. Je lichaam is het er aan het uitwerken.
    Dit kan de ene keer meer bloedverlies zijn dan de andere keer.

Waar zit je buikpijn precies?
    Is dit boven je schaambot? Dat zijn het namelijk de darmen die verplaatst worden door het groeien van de baarmoeder.
    Het kan ook komen van een evt. blaasontsteking dus wacht de uitslag van de urine even af.
    Bij veel buikpijn zijn we bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dat is het gelukkig niet, want dat hebben ze gezien op de echo.
    Voor de buikpijn mag je paracetamol pakken.

Groetjes Ineke

Share This Page