Hoi Allemaal, Ik ben Maartje, 27 jaar en sinds 21 juni ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens. Echt zicht op mijn cyclus heb ik dus nog niet. Ik weet wel dat ik rond 26 juli een eisprong heb gehad (vruchtbaar slijm gehad). 1, 2, en 3 augustus heb ik zeer licht bruinverlies gehad. Sindsdien heb ik last van de volgende symptomen: - Misselijk (ik hoef niet te spugen) - Geen eetlust - Af en toe draaierig - Pijn in m'n onderrug - zeurderig gevoel in BM - Het gevoel hebben te moeten huilen - Rode wangen - Heel vet haar - Zeer gevoelige en opgezette tepels waar sinds gisteravond witte druppeltjes uitkomen (melk?) - sinds vanochtend heel veel witte afscheiding Ik zou toch zweren dat ik zwanger ben want ik heb dergelijke symptomen nog nooit meegemaakt. Heb inmiddels al 4 testen gedaan, maar tot nu toe nog iedere keer negatief (KV2x5) Wat denken jullie, zou ik gewoon te vroeg zijn met testen, of is mijn lichaam in staat om me zo gruwelijk in de maling te nemen?
Heb je de eerste natuurlijke menstruatie na pilstop al gehad? Ik denk dat jouw symptomen komen van het stoppen met de pil. Je hormonen gaan dan rare dingen doen, omdat je lichaam het allemaal weer zelf, dus zonder de pil, moet gaan doen. Gezien de negatieve testen denk ik dat je niet zwanger bent. Vruchtbaar slijm wil helaas niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt gehad. Je kunt alleen zeker weten dat je een eisprong hebt gehad dmv temperaturen. Ovulatietestjes kun je ook doen, maar die geven alleen een LH-piek aan en wil ook niks zeggen of je echt een eisprong hebt of niet. Gewoon lekker doorklussen en af en toe een zwangerschapstestje doen zolang als je nog niet ongesteld bent.
Na het stoppen met de pil heb ik 3 dagen later een bloeding gehad die begon 24 juni en duurde 4 a 5 dagen. 3 weken later op 15 juli ben ik weer ongesteld geworden maar wel iets minder heftig dan ik gewend was met de stopweek. Vergat nog erbij te zetten dat ik veel en vaak moet plassen, en ook best wel dorst heb. Ik wacht het allemaal wel af, maar die druppels uit m'n tepels vind ik wel heel raar!
Ja je lichaam is in staat om je zo in de maling te nemen. Ik was in januari gestopt met de pil, 1e ronde zonder pil gewoon een normale cyclus gehad. De 2 maanden erna zelfde verschijnselen als jij beschrijft. 4e ronde was het raak bij ons dus over daarna kan ik niks meer zeggen...
Oh ja hoor, je lichaam is een wonderlijk iets en kan je zeker behoorlijk voor de gek houden! Je hebt wel symptomen dat je zwanger kunt zijn, maar het zal waarschijnlijk van het ontpillen komen. Als de symptomen er waren van een zwangerschap, had een Kruidvattest dit al lang al laten zien want die geven al een superlichtstreepje bij 10-20 hcg ofzo. Als je nog geen zicht hebt op je cyclus is het 't beste om om de dag te klussen zodat je een eventuele eisprong niet mist
Druppels uit je tepels kunnen ook op een te hoog prolactinegehalte wijzen en wil niet automatisch zeggen dat dat bij een zwangerschap hoort! De meeste vrouwen krijgen pas melktoestroom als ze al ver in hun zwangerschap zijn en juist niet aan het begin. Of heb je al kinderen en borstvoeding gegeven? Want dan kun je aan het begin van de zwangerschap juist wel al een toeschietreflex krijgen.
@be happy Ik heb nog geen kinderen. Als ik er vanuit ga dat er na mijn mogelijke eisprong 2 weken zou moeten zitten zou mijn nod vrijdag moeten zijn. Dan is het opzich toch niet gek als je nog niet positief test? Ik wacht ondertussen gewoon af, en ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen en toch zwanger bleken te zijn. Thnx iig voor alle antwoorden tot nu toe!