Bloeding gehad op vakantie in DL

Discussion in 'Zwangerschap' started by nikkiesmom, Aug 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkiesmom

Jul 20, 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    Ik heb met 10 wkn. zwangerschap een bloeding gehad op vakantie in zuid-duitsland!! Ben me helemaal rot geschrokken want ik wist niet beter dat als je bloedverlies had dat je dan een miskraam krijgt... Gelukkig was de lokale huisarts tevens gynacoloog dus hebben ze direct een echo gemaakt en bleek dat t kindje er nog zat en al lekker druk bewoog. Alles was dus goed... Moest wel 2 dagen 'bedruhe'... Snap nog niet waar die bloeding vandaan kwam, had wel 's ochtends gezwommen en in 't bubbelbad gezeten maar dat moet volgens mij geen kwaad kunnen!!?? :( heeft iemand anders hier ook ervaring mee???? Nu heb ik inmiddels de 12-weken echo ook gehad en was ons kindje al wel 2x zo groot geworden en helemaal gezond!! :)

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Gelukkig is het goed afgelopen. Ik zou me ook rot geschrokken zijn, hoor!

3. summer

summer Fanatiek lid

Mar 8, 2006
    1,144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    jeetje dat iswel vervelend
    gelukkig doet de kleine het goed
    heb het zelf niet meegemakt dus kan je verder niet helpen

4. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb met 18 wkn een bloeding gehad. Op de echo was ook alles in orde en is geen aanwijsbare oorzaak voor de bloeding gevonden. Waarschijnlijk gewoon een gesprongen adertje in mijn baarmoedermond. Dit komt vrij vaak voor. De baarmoedermond is tijdens de zwangerschap beter doorbloed waardoor er meer spanning op staat.
    Als er druk op komt te staan door bijv. gemeenschap, tillen of "zware" arbeid (b.v. ramen lappen) kan er een adertje springen en krijg je een bloeding.

Fijn dat alles in orde is, geniet van je zwangerschap ;)

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, dat is schrikken zeg. Helemaal als je op vakantie bent in een ander land. Gelukkig is alles goed!

6. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    geloof me, je bent de enigste niet. ik had het ook tot de 11e week. en was steeds onzeker. later ook nog een echo gehad, en alles was goed.
    en afgelopen weekend ook weer.
    het komt omdat je zo goed doorbloed bent daarbeneden. en als je naar het toilet gaat en je hebt wat te hard gedrukt kan er al een bloedvaatje knappen. als het maar niet gepaard gaat met kramp. maar het blijft eng, dat blijf ik met je eens. succes

7. Monique79

Monique79 Actief lid

Oct 19, 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    ik heb met 13weken bloedverlies gehad, bleek dat de placenta een stukje voor de uitgang lag, dit is met de groei van de baarmoeder weer goed gekomen de placenta is mee naar boven gegroeid. was ook wel geschrokken had daarvoor een miskraam gehad,

Share This Page