TIPS voor misselijkheid ?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door fruitdruifje, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey dames !

    Ik ben weer in de lucht na een weekje Frankrijk....
    Nog steeds geen echt enge dingen gebeurd, gelukkig (vorige keer miskraam)
    Inmiddels heb ik wel een ander probleempje...

    Ik ben bijna de hele dag kotsmisselijk sinds een dag of 4, brrrr :-&

    Bij mijn eerste zwangerschap had ik nergens last van en nu ben ik echt vreselijk misselijk. Vandaag een paar Rennies op (mag tijdens zwangerschap) Dat helpt eventjes.....maar verder hoop ik op tips van jullie, want ik heb er geen ervaring mee.

    Tis dus niet alleen 's morgens, maar de hele dag...brrr

    Ik wacht op jullie tips, alvast bedankt

    Fruitdruifje !
     
  2. Patricia27

    Patricia27 Actief lid

    3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    Ik had dat ook en ik heb van de huisarts zetpillen gekregen ( nadat ik 3 dagen niks meer kon binnen houden). Ze hebben tegen mij gezegd als je wakker bent eerst een biscuitje zonder suiker eten en dan rustig op staan. Kleinere porties en meerdere keren per dag eten. Verder heb ik niks meer gedaan. Ik ben nu sinds twee á drie weken niet meer zo misselijk dus het is te hopen dat het bij jouw ook gauw over gaat. Veel sterkte ermee.

    Patricia
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik hoorde dat vsm puur mama granules heeft die je op je tong moet laten smelten en dat dit wel helpt.
     
  4. prinsessebes

    prinsessebes Actief lid

    12 jun 2007
    168
    0
    0
    Datzelfde werkt bij mij ook!

    Groetjes,
    Sonja
     
  5. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Bij mij helpt het om regelmatig kleine porties te eten. Af en toe een lekker fris snoepje in je mond is ook wel fijn.

    groetjes!
     
  6. Niet meer actief

    Ik kreeg van mij vk destijds de tip om af en toe wat vanillevla te eten, niet te veel natuurlijk...

    Helpt erg goed! Ook tegen maagzuur!
     
  7. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hardstikke bedankt !

    Ik werd vandaag ook nog gewezen op gembercapsules, dus die heb ik bij de DA gehaald.
    Vandaag ging het redelijk ok. Ik ben begonnen met 1 klein sneetje brood. Toen ik later misselijk werd (de geur uit de koelkast maakt me gewoon onpasselijk....hihi.....vers gemarineerd vlees ligt er, maar ik walg ervan...)
    Kreeg ik ineens zin in een suikerspin (?)
    Ik naar de Jamin om zo'n ding in een potje te halen....en het hielp nog ook ! Lichtverteerbaar natuurlijk....later nog een krackertje gegeten...
    Vanavond avondeten...heb ik teveel gegeten. Ik begin het nu alweer te voelen, brrrrr.

    Ik zal jullie raad beter opvolgen, dus ook kleine beetjes bij het avondeten... :oops:

    Grtz fruitdruifje
     
  8. Kristel83

    Kristel83 Actief lid

    22 jan 2007
    403
    0
    0
    cola werkt ook
     
  9. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Bij mij dus niet, ik werd misselijk van cola, drink het dan normaal ook al bijna nooit. Maar ik had het weekend twee keer cola gehad en die twee dagen was ik erg misselijk.
    Toeval of niet.... ik neem geen cola meer voorlopig :D
    En ik neem ook weinig snoep en drop daar werd ik ook misselijk van.
    En bijna ook geen koffie.
    Bij mij helpt het tot nu toe.

    groetjes Nikkie
     
  10. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb de vsmmama granules 9tegen ochtendongemakken) vandaag voor het eerst geprobeerd en niet misselijk! Dus volgens mij helpen ze echt! ;)
     
  11. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    ik kon niks binne houden heb van de dokter tabletjes gekregen maar ben nog super misselijk en maandag gaan we op vakantie :(
     
  12. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    heee Pooh (en de andere meiden)

    Ik heb vandaag mijn pakketje van VSM puur mama gekregen. Daar staat inderdaad ook informatie in over de granules. Die wou ik ook gaan aanschaffen, want ik ga zaterdag met vakantie! Maar wat zijn granules precies? Hoe zien die eruit?

    xx Mary Jane
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hele kleine balletje.
    Ik heb ze vandaag gekocht voor de vakantie.
     
  14. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Ik ga ze straks meteen kopen!
     
  15. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Ik heb toen der tijd van de huisarts een receptje voorgeschreven gekregen tegen misselijkheid tijdens de zwangerschap.. dit hielp echt! Zou dat eens proberen...... Succes!
     
  16. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb een maagband gekregen. Dus ook gelijk een recept voor misselijkheid en het helpt echt goed. In de bijsluiter staat dat het ook gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Ik zal even kijken hoe het heet: PRIMPERAN
     

Deel Deze Pagina