Bloeding halverwege luteale fase

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door helena115, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Hoi,
    Deze zomer ben ik bevallen van mijn overleden kindjes, vlug daarna kwam mijn cyclus weer normaal op gang. heb een cyclus van 35 dagen meestal met een eisprong tussen dag 18-22. mijn luteale fase is meestal 15 dagen.

Deze maand had ik op dag 23 mijn eisprong )ik heb ovulatietesten gebruikt en ik temperatuur). 6-7 dagen later verloor ik wat bloed. Nu zit ik op 8 dagen na mijn eisprong en verlies al 3 dagen bloed. heb geen buikpijn, het bloed is aardig wat maar zeker niet zoveel als bij een ongesteldheid. Het begon met bruin bloed maar is nu ook wel helder en soms heel donker.
    Mijn temperatuur is niet zo hoog als normaal i nde luteale fase, maar is ook niet gezakt.
    Moet ik me zorgen maken en naar de dokter, of kan dit gebeuren en is mijn ongesteldheid gewoon te vroeg?

Dank alvast!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het kan zijn dat je menstruatie vroeg is. Of dat het een innestelingsbloeding is. Als het bloed niet meer dan een menstruatie is hoef je er niet mee naar de dokter. Kijk het even aan en doe anders een test na de datum dat je ongesteld had moeten worden. Het is een beetje lastig om er nu iets over te zeggen.

Groeten Evelien

3. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Dank Evelien. Normaal ben ik niet zo angstig maar sinds mijn laatste bevalling wel...
    Ben bang dat iets mis is door al dat bloed. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap oid. Heb nl ook een drukkend gevoel in mijn lies rechts, flink wat steken. Heb twee dagen flink bloed verloren, niet zoveel als ongesteldheid maar flink wat, moet tampons gebuiken.
    Mocht mijn ongesteldheid gwoon heel vroeg zijn, kan het zijn dat ik dan geen ovulatie heb gehad?
    Kan een echo uitsluitsel geven over de situatie?

Dank!

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Helena,

een echo kan geen uitsluitsel geven u, het is veel te vroeg en je weet helemaal nog niet of je wel zwanger bent. Dat drukkende gevoel bij je lies kan bijvoorbeeld een cyste zijn die achterblijft als het eitje gesprongen is. Kan geen kwaad; hebben veel vrouwen en gaat meestal vanzelf weer weg als deze openbarst. Dan is de pijn gewoon ineens weg. Het bloedverlies kan een innesteling zijn inderdaad, maar ook een tussentijdse bloeding zonder directe oorzaak of een vroege menstruatie. JE kunt helaas niet meer doen dan afwachten tot je kunt testen of dat je echt goed ongesteld wordt. Ik snap je ongerustheid, maar er is nu even niets aan te doen en het klinkt helemaal niet erg.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina