Hoi dames, Wie heeft de gouden tip voor me? Ik ben 19 weken zwanger van ons eerste kindje en ik hebme toch een nesteldrang. Ik ben altijd al een poetsmiep geweest maar nu is het erger dan ooit! Ik heb al heel de zolder opgeruimd en schoongemaakt, alle troep weggegooid, al mijn oude schoolspullen geordend etcetc. Eigenlijk heb ik al alle ruimtes van het huis geordend en gepoetst, behalve de keuken. Ik kan niet stoppen. Ik wil nu in een keer de trap een andere kleur geven en ik heb werkelijk al een lijst gemaakt met de dingen die ik moet doen net voor bevallig. Oa auto wassen, weer het hele huis wassen, hond wassen etcetc. Hfel handig zo schoonmaken, maar ik heb er echt last van. Ik heb vorige week zelfs heel impulsief in 1dag vrienden geregeld en heel de vijver leeggehaald. Wie weet hoe ik de chaos in mijn hoofd kan opruimen en is het normaal om het al zo vroeg te hebben? Ik doe net alsof ik nooit meer tijd heb om op te ruimen als de kleine er is haha Groetjes
Ja daarom vraag ik me af of het nesteldrang is of gewoon mijn karakter dat erger wordt nu door mijn hormonen. Ik zou willen dat ik wat relaxter zou zijn
Sooodeju, kom je nesteldrang hier maar uitleven!! Ik denk dat het die combi is met je hormonen erbij en al een beetje poetsmiep zijn. Probeer de dingen op te schrijven wat gedaan is en wat nog 'moet'. Misschien dat het dan in je hoofd wat rustiger is?! Hoop dat het een beetje afzakt nog.. Maar jij hebt zeker weten je huis schoon!
Hier geen nesteldrang, heb gisteren met heel veel tegenzin de badkamerkast onder handen genomen, veel wat er in stond weggegooid en de kastjes van binnen schoongemaakt, dat was het wel zo'n beetje. Moet de rest van de badkamer nog doen, de keuken....eigenlijk het hele huis nog....pfff...zucht...
Ik heb er ook al last van. Hier moet alles proper zijn en wordt gek als ik zie wat er nog gebeuren moet. Alleen willen bij mij de bekken niet mee, dus dagje hard werken is 3 dagen ontzettend veel pijn hebben dus ik ga moeten leren doseren.
Ik ben pas 13 weken maar nog helemaal niks. Wil wel alvast voor me dochter een nieuwe klerenkast kopen want ze haar kleertjes liggen nog in de commode. Maar verder ben ik best wel lui haha Deze zwangerschap maakt me best wel moe tot vervelend aan toe... Vroeg in bed en moe uit bed bah
Hier kan ik de nesteldrang voorlopig nog indammen. Wil kleertjes wassen, bedje opmaken, kinderwagen klaarmaken. Ik stel het uit tot mijn verlof en dat lukt. Manlief echter raast als een bezetene door het huis en de tuin. Hij wil ineens de binnenboel gaan schilderen.
Poetsen heb ik nog niet zo erg maar wel opruimen. Heb al zoveel gesorteerd, weggegooid en aan nieuwe herinrichting gedaan. Keuken staat nog op de planning. Het liefst rij ik vandaag naar de gamma en geef de deuren in huis een nieuwe lik verf! en als we toch bezig zijn wil ik gelijk een nieuwe vloer en een nieuw bankstel haha
Ik wil wel van alles, maar heb er helaas de energie niet voor. Dames met poetsdrang zijn van harte welkom, haha!
Bij mijn eerste nergens last van gehad haha. En nu al vanaf dat ik zwanger ben heb ik poetsdrang hahaha.
haha dat klinkt wel logischer, dat je karakter wat versterkt word MAAR ik moet zeggen mijn man viel ook ineens op dat ik veel opruimiger was en ben pas 7 weken dus haha het kan blijkbaar vroeg beginnen!!
Bedankt voor alle ervaringen. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben maar wat ik al zei heb ik er best last van. Dus heeft er iemand misschien ook tips die ze zelf hebben toegepast? Of is het gewoon accepteren?
Oooh ik ben jaloers. .. ik wil wel maar het daadwerkelijk doen lukt me niet. Ben gewoon snel moe en last van mijn bekken. Ik wilde met dertig weken alles klaar hebben zodat ik alleen maar hoef bij te houden maar ik loop flink achter. Wil vandaag eigenlijk wel de kinderkamer schoonmaken en alle baby spullen een vaste plek geven.