Beste VK, Misschien weet u het. De laatste twee/drie keer voor dat ik zwanger werd van mijn dochter kreeg ik ineens erge buikpijn. Ik ben toen naar de HA gegaan maar zij snapte niet wat het was. De tweede keer zelfde verhaal, weer weggestuurd met kijken of het overging. Derde keer was ik er inmiddels zelf achter dat het ovulatie was, niet meer naar de HA geweest. Na de zwangerschap heb ik wederom deze pijn. (menstruatie begonnen na 8 maand). Het houd een paar dagen aan maar is niet meer zó heftig als toen. Het wordt geleidelijk aan erger tot het ei er is (denk ik.). Hoe kan het dat ik deze pijn nu heb, en voor die tijd niet? Was toen toch ook al zon 14 jaar ongesteld geweest..Of had ik toen geen eisprong? Soms maak ik me hier zorgen over.. Groeten Gonnie
Hoi gonnie, Ik kan het zo ook een twee drie niet verklaren. Is er ooit tijdens je pijn een echo gemaakt? Dat zou je nog eventueel kunnen vragen. Soms word er niet een eitje maar meerdere klaar gemaakt. maar soms is het geen eitje maar een cyste die mee groei en dan je eierstok even flink op spanning zet en na dat het geknapt/gesprongen is verdwijnt de pijn. Imke
Bedankt voor de antwoord, een echo heb ik nooit gehad omdat de HA me weer naar huis stuurde.. Zelf vroeg ik ook niet verder. Misschien moet ik nog eens gaan dan? Als er meerdere eitjes klaargemaakt worden gebeurd dat toch niet élke maand zo, denk ik?