Net de pregnyl spuit gezet.. en gelukkig deed het deze keer minder pijn.. Heb hem heel schuin onder de huid geprikt. Ga altijd wel twijfelen of ik het wel goed heb gedaan! Maar eigenlijk kan er weinig aan mis gaan toch? en nu aan de klus vanavond en morgen en zondag.. Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd.. Liefss Sass
Hoi, Ik heb vorige maand ook de pregnyl spuit voor het eerst gezet omdat we onze eerste iui hbben gehad. Ik vond deze wel mee vallen alleen heb ik veel last van de hormonen gehad. Veel misselijkheid en overgeven. Maar goed je moet er wat voor over hebben binnen 36 uur heb je dan een eisprong. Succes ermee en ik hoop dat je snel zwanger mag worden. Liefs Riv.
He Sass, Heb ook vandaag de pregnylspuit gezet, alleen gisteren avond had ik al wel een positieve ovu test. Toch maar de spuit gezet is voor ondersteuning. Volgende week zaterdag moet ik nog een keer spuiten. Heb PCO en slik tevens clomid. Vindt het toch best wel lastig dat we nu weer verplicht moeten en zet druk bij ons beide. Hoe gaan jullie hier mee om?
Waarom zet je de spuit schuin in de huid, als ik mag vragen? Ik heb juist geleerd om die er loodrecht in te zetten en ik denk dat dat ook minder pijn doet dan schuin. In principe kan er weinig misgaan met het spuiten. Ik spuit het altijd langzaam in en even opletten of je hem niet in een adertje zet. Succes!
@ Riv: Ik was vooral moe.. heel moe.. en erg gevoelig.. bij alles kwamen de tranen tevoorschijn.. dank je wel.. ik hoop het ook voor jou Liefs Sass
Dat verplichte is inderdaad niet erg romantisch.. lig je dan.. zullen we maar.. Ik heb ook een keer gehad dat ik tegen ziek zijn aan zat.. en de keer erna m'n mannetje.. Ik spuit met puregon.. clomid hielp niet bij mij..
Ik heb ook geleerd dat ik recht in mijn buik moet spuiten, vindt alleen het gevoel als de vloeistof erin loopt erg vervelend
Dat hadden ze tegen mij gezegd.. het deed deze keer minder pijn als de vorige keren.. vandaar dat ik dan gelijk ga twijfelen of het wel goed is..
Het is geen fijne spuit, maar de 1e keer toen ze em in het ziekenhuis zette, voelde ik wel de vloeistof goed naar binnen glijden. De prik zelf voelde ik niet zo, en afgelopen woensdag ook niet. In de folder staat als de naald kleiner dan 1cm loodrecht erin zetten, anders 45 graden, schuinhouden. Zeiden ze in het ziekenhuis ook ,schuin erin zetten, maar denk niet dat het veel uitmaakt! Denk dat het meer voor de pijn is, de vloeistof komt toch wel in je lichaam,dat is het belangrijkste. De IUI in het zh zonder je mannetje is ook geen pretje, zeker niet als je dan te horen krijgt dat het zaad weer niet geweldig is en ze naar de IVF willen gaan. Het verplicht klussen, is toch wel het minst prettig, de lol verdwijnt wel snel, er moet toch een manier zijn om dat te verhelpen. beetje romantisch maken ofzo. Maar we hebben het ervoor over, moet me over de angst heen zetten. Succes iedereen die de pregnyl nog moet zetten en erna over de plek wrijven helpt wel wat verzachtend.
Het is ook de angst voor weer een teleurstelling.. idd vloeistof komt toch wel in je lichaam.. dus niet meer aan denken..
heb hem afgelopen keer ook voor het eerst moeten zetten. vond het niet zo prettig, het idee van die naald. maar het is meegevallen. werd alleen wel misselijk maar waarschijnlijk ook weer van het idee...
Succes meis! Ik vond 't ook altijd een rotprik. Het is idd verstandig om 'm loodrecht op je buik te zetten en de vloeistof heel langzaam in te spuiten, dan is het 't minst gevoelig. Ook kun je het beste de pregnyl alvast een half uur a 3 kwartier voordat je gaat spuiten uit de koelkast halen. Hoe kouder de vloeistof, hoe gevoeliger het nl. is. Succes!
Dank je wel.. Alleen nu het volgende, gisteren echo in het zkh, is er niks gegroeid.. het is ook iedere ronde weer iets! Dacht dat we deze ronde een beetje meer geluk hadden, er zaten geen cystes.. en er begonnen twee eitjes te groeien.. Nu maar hopen dat vrijdag er wel iets gebeurt anders moeten we deze ronde weer afbreken ivm de zomerstop daar!!! :x Liefs Sass