Hey allemaal, Gisteren had ik een echo bij de gynaecoloog omdat ik sinds zaterdag pijn had in mijn onderbuik aan de rechterkant. Eerst dacht ik dat het een blaasontsteking was, maar dat bleek het niet te zijn na een test. Dus ging ik naar de dokter en zij merkte op dat mijn eierstok gevoelig was. Ze verwees me meteen door naar de gynaecoloog. Wat echt fijn is aan mijn praktijk, is dat er twee keer per week op een avond een gynaecoloog aanwezig is voor echo's, dus ik kon snel terecht! Tijdens de echo zag de gynaecoloog dat ik net mijn eisprong had gehad en dat er een corpus luteum van 4x4 centimeter was achtergebleven. Ze zei dat er waarschijnlijk een bloeding was ontstaan en dat ik binnenkort ongesteld zou worden. Toen ben ik wat gaan googelen over die bloeding, maar ik kon niet veel vinden, behalve dat je ernstige pijn kunt hebben met misselijkheid en braken. Gelukkig heb ik dat niet; mijn pijn is meer een zeurderige, doffe, beurs gevoel. Nu ben ik benieuwd hoe dat precies werkt met die bloeding. Kan het niet erger worden? En hoe lang blijft die pijn meestal aanhouden? Oh, en ik heb ook PCOS, dus ik vraag me af of dat er nog mee te maken kan hebben. Groetjes!
Wat ze zagen is het gele lichaam wat idd overblijft na een eisprong. Als het follikel zich weer vult met vocht (na de eisprong) kan dat pijnklachten geven welke langzaam aan weer verdwijnt in de dagen daarna. Aangezien zowel normaal vocht als bloed beide zwart is op een echo kan de echoscopiste m.i. niet beoordelen of het regulier vocht is of bloed. Ik zou daarom van een normale situatie uitgaan. Je zou je menstruatie dan tussen 10 en 14 dagen na de echo kunnen verwachten (tenzijn je zwanger bent, dan natuurlijk niet ).
Dankjewel voor je reactie! Idd nu mijn menstruatie. De gynaecoloog zei dat ik een behoordlijke 'ruige' eisprong had gehad... Had er uiteindelijk ook een week last van gehad. Weer wat nieuws geleerd.