Hoi meiden! IK slik nu sinds 9 dagen weer de pil. (yasmin) Ik heb een 'blinde start' gemaakt op dag 21. De kraamvloed was helemaal voorbij, maar nu sinds 2dagen verlies ik bloed...vandaag veel meer dan gister. Kan dit wat spotting zijn door de pil?, of toch een natuurlijke menstruatie door de pil heen?? Of moet mijn lichaam nog wennen aan de pil? Ik dacht eigenlijk pas een bloeding te krijgen in de stopweek namelijk.
Ik weet niet wat een 'blinde start' is, maar toen ik 7 weken na de bevalling weer begon met de pil kreeg ik ook een bloeding tussendoor, die ik ook helemáál niet had verwacht want ik had nooit last van tussentijdse bloedingen. Sterker nog, ik werd niet eens ongesteld in een stopweek, dus ik stond wel even te kijken. De bloeding begon 4 dagen voor ik de stopweek zou hebben, maar een paar dagen daarvoor had ik al heel licht roze verlies. Het heeft aangehouden tot vlak voor het einde van de stopweek volgens mij. Ik weet nog steeds niet zeker wat het is geweest, al vermoed ik een menstruatie want voor spotting was het echt teveel. Ik ga er althans vanuit dat je bij spotting geen kraamverband nodig hebt
Blinde start houdt in gewoon ergens met de pil beginnen. Beter is op de 1e dag van je 1e natuurlijke ongi te beginnen. Dan is het gelijk veilig, bij een blinde start is de 1e strip nog niet veilig. Maarja, ik dacht...wie weet hoe lang het duurt voor ik weer ongi wordt. Ik dacht, als ik begin wordt ik gewoon in de stopweek ongi... Niet dus, vk op het forum hier zegt dat dit waarschijnlijk een doorbrekende ongi is. Door de pil schop je die weer in de war. Vanaf de 2e strip zal alles weer normaal zijn. Wel vervelend die bloeding!!! Was ik blij net van die kraamvloed af te zijn hmmm.
Oooh. Nou, dan heb ik ook een blinde start gemaakt Ik was het wachten spuugzat en vond dat ik wel genoeg had gebloed, jij schijnbaar ook haha! Imiddels heb ik de tweede strip gehad en ik kan je vertellen dat die inderdaad wel goed is gegaan. Mijn stopweek begon zondag en ik ben gisteren (donderdag) 'ongesteld' geworden. Nog even doorbijten dus
Ja ik weet het, zal wel na de 2e normaal zijn. Ben niet happy nu, ik bloed nog steeds (wel een beetje maar goed) en heb constant ongibuikpijn pffff!!! Ik vond het ook wel welletjes inderdaad. Maarja, niks aan te doen.
ook ik ben blind begonnen, ik had de maanden daarna continu doorbraak bloedingen bahbah en toen een aantal maanden niet (dacht dat ik zwanger was maar testen negatief en geen bloeding te bekennen toen naar de ha en heb een andere pil gekregen) maar idd vaak kun je door de eerste pil een doorbreek ongi hebbben omdat je eigen lichaam vaak na 6 weken na de bevalling een eerste natuurlijke ongi hebt