Zw test - 2 dagen geleden beide strepen donker daarna beiden lichter??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by nephtys, Jan 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    image.jpg
    Ik zet m'n vraag even in twee berichten krijg niet twee foto's erin.
    2 dagen geleden getest en twee donkere strepen, daarna dus 2 dagen later zijn de strepen ineens beiden lichter zowel controle als test? Reden tot ongerustheid?

2. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zet mijn vraag even in twee berichten. Graag die hierna ook bekijken. De reactie.
    Twee dagen geleden beide streepjes donkerder dan op de test twee dagen later. Reden tot ongerustheid? Hoe kan t dat twee dagen later se streepjea beiden lichter zijn?
    image.jpg

3. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik zie twee prachtige testen, maar ik merk dat je hier toch ongerust over blijft. Wat je zou kunnen doen is het hcg in het bloed laten bepalen. Dit kan via de huisarts en dan kan er gekeken worden of het hcg overeen komt met hoever je zwanger bent. Eigenlijk is het dan de bedoeling dat over een aantal dagen het hcg nogmaals wordt bepaald. Je verwacht dan een stijging te zien, indien de zwangerschap zich goed ontwikkelt. Succes!

Groetjes Monique

4. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    is een hcg van 6052 goed bij 37 dagen?
    Vanmorgen testje gedaan die werd lichter. Ben nu 5 weken en 2 dagen ook. Kan het kloppen dat je test dan lichter wordt? De rechtse is van vanmorgen. Bloed niet wel minder gevoelige borsten en heb 2x deze week rare krampen gehad
    image.jpg

5. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Op zich is dat een mooie waarde voor 5 weken ( ik zelf had rond de 2000 bij 5 wk en nu rent er een prachtig meisje hier rond ;) ). Belangrijk is dat er een stijging plaatsvindt. Alleen dan kan er wat gezegd worden over de ontwikkeling. Wordt je over een aantal dagen weer geprikt?

Groetjes Monique

6. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee doet de huisarts niet. Eerste was 426 deze 6052. Krijg nu niets meer.
    Enige dat mogelijk is is bij 6 wk en 1 dg vroege echo ergens laten maken.
    Hoe kan het dat de test lichter was vandaag?

7. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Of het hcg neemt af (wat je eigen vermoeden is) of de urine was iets minder geconcentreerd vandaag, waardoor de test lichter uitvalt. Maar zo licht vind ik de test niet hoor! Het enige wat je kan doen is afwachten tot die eerste echo. Ik hoop echt voor je dat het goed mag gaan!

Groetjes Monique

8. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zou jij doen. Al met 6 weken en 2 dagen gaan of nog een week wachten? Ik zit volgende week Weer met huisarts ga gewoon weer om hcg prik vragen.

9. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Bij 6 weken en 2 dagen is er in ieder geval te zien of er een vruchtje zich ontwikkelt in de baarmoeder. Alleen het zal er soms om hangen of je een hartslag ziet of niet. Ben je net een paar dagen minder ver zwanger, dan is er nog geen hartactie er kan er soms ten onrechte een vermoeden op een miskraam ontstaan. Zie je wel hartactie, dan is de kans dat het mis gaat een stuk kleiner. Een week later, bij 7 weken verwacht je dat er hartactie is. Dus een echo bij 6 weken kan je gerust stellen, maar je ook meer onzeker maken. Een lastige keuze lijkt me. En anders inderdaad toch die bloedtest. Succes!

Groetjes Monique

10. nephtys

nephtys Bekend lid

Nov 24, 2014
    959
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat denk jij ervan geen symptomen, borsten afnemen, ineens lichtere test en idd ik ga het vragen volg week

11. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Sorry ik kan daar helaas geen antwoord op geven. Het kan echt beide kanten opgaan. Sterkte!

Groetjes Monique

Share This Page