Hoi! k ben nu 19 weken zwanger. Over 2,5 week vertrek ik met mijn vriend voor 10 dagen naar een zonnig oord. Nu wil ik graag weten of ik gewoon in de zon mag en of ik van te voren onder de zonnebank kan? Ik weet dat ik moet uitkijken met zwangerschapsmasker, maar dat is iets wat ik zou kunnen uittesten onder de zonnebank natuurlijk. En dat is iets cosmetisch. Hoe zit het met eventuele gevaren voor het kind? Kan ik gematigd in de zon/onder zonnebank, of liefst zo min mogelijk? Alvast bedankt!
Hallo Tooske. Het is inderdaad beter om niet onder de zonnebank en in de volle zon te gaan ivm de kans op een zwangerschapsmasker. Het kan geen kwaad voor de zwangerschap de zon. Vind die kleine het niet prettig, de volle zon, zal deze erg actief worden en gaan protesteren door volop te bewegen. Geniet van jullie vakantie. Groetjes Ineke.
Dank voor je antwoord Ineke, dus met mate onder de zonnebank kan ook geen kwaad voor de kleine? Er dus geen verschil in 'straling' tussen zon en zonnebank wat dat betreft? Zwangerschapsmasker kan ik testen door 1 keer kort te gaan en een paar dagen te wachten. Het gaat er mij om dat het iig geen kwaad kan voor de kleine met mate.
Met mate kan geen kwaad. Bij dit trimester van de zwangerschap, in het begin van de zwangerschap word zonnebank afgeraden. Hou er wel rekening mee dat je als je bij de zonnebank geen zwangerschapsmasker krijgt deze van de zon evt. wel kan krijgen. Groetjes Ineke.