Goedemorgen dames, Omdat ik zoveel bijwerkingen heb van clomid ga ik vanaf volgende maand spuiten. Ik vroeg zelf om de prikpen en dat kan dus alleen met puregon in ons ziekenhuis. Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met menopur en puregon? De arts zei dat menopur meer natuurlijk was. Groetjes Alex
geen idee, ik heb puregon en daarvoor gonal gehad, verschil tussen deze 2 was dat de ene w.b. doseringen beter te doseren was. ben met 3x puregon zwanger geworden.
Hoi Alex, Bij mij sloeg Clomid 50, 100 en 150 niet aan dus vandaar moest ik Puregon gaan spuiten. Persoonlijk vind ik die prikpen ideaal, weinig gedoe en je voelt er niets van (spuit in mn buik). Ik moest op dag 3 van de cyclus beginnen, heb 10 dagen 50 IE gespoten en had toen al 2 mooi eitjes van 18 en 20 mm.. 2e ronde moest ik iets ophogen en weer 2 eitjes..Zit nu nog in de wachtweken.. Puregon is volgens mij beter te doseren en makkelijker door het gebruik van de prikpen... Succes! Groetjes Jinthe.
Jinthe en Bengel, dank je wel voor de antwoorden Ik ben al niet zo'n held met spuiten dus ga ik maar voor de prikpen. Groetjes Alex
Hoi Alex, Ik heb Menopur gespoten. Het nadeel is dat je deze zelf moet mengen met oplosvloeistof, net als Pregnyl. Maar ik heb van mijn arts weer begrepen dat Menopur het beste is, omdat dit hormoon zorgt voor betere eitjes en een betere innestelling. Maar ik denk dat beide goed is, hoor. Heel veel succes met spuiten en alles wat er nog komen gaat. Liefs Marielle
Dank je wel. De arts vond zelf menopur ook beter als puregon omdat blijkbaar menopur het LH ook verhoogd. Maar ik begin wel eerst met puregon en dan zien we wel. Ik heb nog 5 IUI's te gaan (heb er 2 maanden geleden eentje gehad). Groetjes Alex
ik heb alleen puregon gehad. ze hebben het bij mij ook niet gehad over clomid. 1e cyclus zonder hormonen gedaan, en de 2 erna met puregon. makkelijk te spuiten, en ik ben er echt panish voor en het lukt me ook, eerste 2x was echt beroerd, maar t is heel simpel, en je voelt t ook niet echt
Ja, ik had aangegeven dat ik graag met prikpen wilde beginnen en dat was geen probleem maar dan was puregon de enigste mogelijkheid in dat ziekenhuis dan. Groetjes Alex
Ik gebruik Puregon en ben er erg tevreden over. Zo makkelijk in gebruik dat ik niet hoef te stressen of alles wel goed gaat!
hallo iedereen, heb 5 IUI's achter de rug, zonder resultaat Wordt emotioneel wel lastig hoor, iedereen rond mij is zwanger. Gisteren terug IUI gekregen en heb een paar uur lter erge krampen in mijn buik gekregen. heb deze nog steeds een dag later. zou dit normaal zijn? Ik heb steeds 1/2 co clomid moeten nemen en reageer daarop met 2 follikels. Dus das wel goed. Volgende maand zou ik met menopur spuiten moeten beginnen. heb hier wel wat schrik voor, heb daar al verschrikkelijke horrorverhalen van gehoord. Het schijnt dat je daar echt een zwangerschapsbuik van krijgt enzo. mensen komen je dan vragen wanneer je moet bevallen enzo mag er eigenlijk niet aan denken............... Wat is jullie ervaring hiermee? Ik wens iedereen in ieder geval veel sterkte. weet dat dit een moeilijke periode is vooral emotioneel. dus als iemand eens steun nodig heeft......altijd welkom hoor. Wie begrijpt je beter dan mensen die hetzelfde meemaken?