Teveel eiwitten in urine, momentopname?

Discussion in 'Gezondheid' started by Luuntje2, Dec 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuntje2

Luuntje2 Niet meer actief

Op dit moment ben ik 38+1. Bij controle vandaag bij de gyn bleek dat de bd te hoog is en dat ik nét over het randje zit qua eiwitten in de urine (mag 30 zijn, is 31) Nu moet ik morgen nogmaals urine laten checken en als die weer te hoog is wordt de geplande ks vervroegd. Zou het nu kunnen dat het gewoon een toevalstreffer is geweest, of moet ik er gewoon vanuit gaan dat dit niet vanzelf lager wordt?

Iemand hier verstand van?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik had het deze zomer ook een keertje. Gyn vroeg wat ik de avond ervoor gegeten had: zwanworstjes. Dat verklaarde veel, zei ze. De volgende keer was het gewoon weer normaal.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het kan een moment opname zijn hoor, maar het is zeker goed om er rekening mee te houden dat ze volgende week ze al gaan halen. Je termijn is mooi!

4. Luuntje2

De keizersnede staat al gepland voor komende week dus het zou sowieso al niet heel lang meer duren. Ik vraag me dan ook af of het echt zo noodzakelijk is om, indien het morgen nog steeds te hoog is, alsnog te gaan vervroegen. Ik bedoel, het is nét op het randje, hoe erg kan dat zijn dan...? Maar goed, ik heb er dan ook geen verstand van :)

5. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Je eiwit kan ook vals verhoogd zijn als je bijmenging van bijv. afscheiding hebt. Was jezelf dus goed voor dat je urine opvangt en vang echt alleen maar midstream urine op. Als er dan opnieuw eiwit inzit weet je in ieder geval zeker dat het echt in je urine zit ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Zwangerschapsvergiftiging kan heel snel verslechteren en is levens gevaarlijk voor jou en je kindje, dus als ze daar bang voor zijn dan is het zeker nodig om eerder als volgende week in te grijpen zeg maar. Maar het kan inderdaad ook gewoon "moment opname" zijn! Ik hoop het voor je!

7. Luuntje2

Ok thnx voor de info!! Ik ben benieuwd. Laat morgen wel even weten hoe het is gegaan!

8. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Bij mij was het wel een teken van een probleem. Gelukkig daarna geen eiwitten meer on urine maar wel nog iets verhoogd uraat (urinezuur). Is teken dat de nieren het moeilijk hebben.
    Bij mij geen pre-ecclampsie, maar wel zwangerschapshypertensie waarvoor ik nu een bètablokker heb gekregen.
    Maar dit kan best snel overgaan in problemen dus nu wel onder controle bij de gynaecoloog.

9. Luuntje2

Uitslag was goed! Nu nét onder de grens dus geen reden tot ingrijpen gelukkig :)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Gewoon lekker je datum afwachten, fijn!

Share This Page