stopweek langer dan 7 dagen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Monieqje, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    goedeavond dames ik heb een vraagje voor mijn vriendin zij slikt al 7 a 8 jaar de microgynon 30 pil. De laatste heeft zij vrijdag 8 januari genomen en moest dus eigenlijk afgelopen vrijdag weer beginnen. Maar omdat ze geen strippen meer heeft was ze het helemaal vergeten (heel dom!) want zij heeft afgelopen zaterdag en zondag nog sex gehad. Wat wij ons afvragen of eigenlijk zij want ze geloofd me niet. De kans is nu toch HEEL groot dat ze zwanger kan zijn? Dus misschien geloofd ze het als ze het van andere hoort tenzij ik ongelijk heb...maar ik dacht dat pillen in de eerste week vergeten heel erg onveilig is

Alvast bedankt! En oh ja niet op mijn banner letten want die klopt niet meer maar ik heb geen zin om hem aan te passen :) beetje lui

2. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    hi, ja klopt VOORAL de pil in de 1ste week vergeten is vragen om een zwangerschap....
    Als ze niet zwanger wilt raken zou ze toch wel volwassener om mogen gaan met de pil., sorry maar vind dit spelen met vuur

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de stopweek langer dan 7 dagen maken is heel erg dom!
    staat ook wel in de bijsluiter hoe je nu moet handelen.
    de kans dat je zwanger raakt is niet heel groot, de kans is wel aanwezig, maar heel groot zou ik het niet noemen.

4. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    thanks meiden voor jullie reactie. Sorry voor mijn late reactie maar ik heb ruzie met die vriendin gehad :( maar goed ze had de ha gebeld en de assistente zei dat ze gewoon moest gaan beginnen met de nieuwe strip en dat heeft ze als het goed is gisteren gedaan en ze hoefde zich geen zorgen te maken zeiden ze omdat de kans klein is dat ze zwanger is geworden.
    Ik vindt het een heel raar verhaal of ligt dit aan mij :( Want we hadden lopen googlen en daar zeiden ze dat je een map zou moeten halen?? Maar ze wacht het gewoon af als het zo is dan is het wel gewenst maar niet gepland.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In de bijsluiter van de strip staat (volgens mij) dat de kans op een zwangerschap inderdaad bestaat als de stopweek langer is dan 7 dagen. Volgens mij (weer uit mijn hoofd) ben je na 7 dagen slikken wel weer beschermd.

('t Is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik de pil slikte... maar ben nogal een chaoot dus ik kende het boekje zo'n beetje uit mijn hoofd. :))

Maar de kans op een zwangerschap is sowieso niet zo gruwelijk groot hoor.

6. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik ben mijn laatste pil van de derde week vergeten, waardoor mijn stopweek dus 8 dgn was ipv 7. Ook ben ik in de eerste week tussendoor 3 keer mijn pil vergeten.

Ik denk mijn eisprong gevoeld te hebben en op de dag van de vermoedelijke innesteling ben ik zo beroerd geweest! Misschien is het allemaal toeval en zit het meer tussen mijn oren ;) maar die dgn kloppen wel zo ongeveer.

Ik weet dat er nu kans is opzwangerschap, het is zeker niet gepland maar zeer welkom als het wel zo is! Stiekem hoop ik het nu zelfs een beetje ;).

Ik heb één dag voor mijn NOD een kruidvat test gedaan: negatief.
    Ook in de ochtend op mijn NOD een clear blue test gedaan: negatief. Diezelfde dag (dat was dus gister) ben ik ongesteld geworden, meer dan normaal en echt heel rood met veel van die klontjes en sliertjes en soms ook wat bruinig (sorry ;)). Ik dacht dus ik ben niet zwanger.

Maar nu lees ik veel over dat als je de pil gebruikt je geen échte menstruatie krijgt maar een 'onttrekkingbloeding' en dat dat dus helemaal niets zegt over of je zwanger bent of niet! :$
    Normaliter ben ik 4 dgn ongesteld, ben benieuwd of dat nu dan ook zo is, zit nu op 2 dgn...
    Ik las dat je 'onttrekkingsbloeding' een vals negatieve uitslag kan geven en dat je daarna pas kan testen.

Zijn er dames die ditzelfde hebben meegemaakt of die mij advies/raad kunnen geven? Hoe groot is de kans op zwangerschap nu voor mij, nihil?

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    voor zover ik weet krijg je geen ontrekkingsbloeding als je zwanger bent.
    wees wel voorzichtig met het vergeten van de pil, de kans dat je zwanger raakt is wel erg klein met de pil en je hebt nu een bloeding dus kan je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent, maar ga eerst eens nadenken of je voor een kindje wil gaan en anders beter met je pil omgaan!

Deel Deze Pagina