Pil 1x gaan slikken om niet ongesteld te zijn op vakantie??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ann1, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Vraagje.
    Over een tijdje gaan we op vakantie. Als ik daarvoor niet zwanger ben, ben ik tijdens de vakantie ongesteld! Erg vervelend, want heb er altijd erg veel last van.
    Kan het kwaad om de pil dan voor 1 keer weer te gebruiken en door te slikken? Of is dat geen goede optie (ivm je hele cyclus enzo. Ben sinds april van de pil af en het jojo effect is niet erg goed denk ik eigenlijk)
    En per wanneer moet je daar dan weer mee beginnen, want er bestaat natuurlijk een kans dat je net daarvoor zwanger raakt, je dit nog niet weet, maar je al wel weer de pil gaat slikken. (tja, of je moet die kans ervoor voorbij laten gaan...)

Ik hoor graag hoe jullie dit oplossen, als jullie er ook mee zitten.
    Wij gaan maar 1 keer op vakantie en dan 8 dagen weg. Wil er wel van genieten eigenlijk, want ben er aan toe. Menstrueren tijdens de vakantie is al erg vervelend, maar als je er heel erg last van hebt helemaal.
    Maar wil eigenlijk ook geen eisprong voorbij laten gaan zonder te proberen zwanger te worden....
    :(

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou het niet doen, met de reden die je zelf al zegt.
    Er bestaan ook eenmalige pillen ( verkrijgbaar op bij de HA ) die je kunt slikken om een menstruatie over te slaan.
    Voordat ik aan de pil was heb ik ook eens zo'n pilletje gehad, ook i.v.m. een vakantie of een uitje van school.
    Maar dan spreek ik wel over 6 a 7 jaar geleden.

Ik zou je HA eens bellen en eens informeren hoe dat zit met die pilletjes.

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik zou zeker niet zomaar een pil stripje nemen, het kan je hele hormoon huishouding beinvloeden en ook al slik je het 1 maand, je lichaam moet daarna gewoon weer "ontpillen" en dat hoeft niet hetzelfde te gaan als de 1ex ontpillen!
    over die andere pillen wat G89 zegt weet ik niets, maar idd even je HA bellen!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je nu weer aan de pil gaat, dan heb je juist kans dat alles in de war raakt en je wekenlang bloedverlies hebt. Dan kun je beter een paar dagen ongesteld zijn, dan wekenlang met bloed-en bruinverlies lopen en dat je lichaam helemaal ontregeld is. Ik zou het dus niet doen.

Fijne vakantie!

5. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    ik zou dat ook zeker niet doen..ik zou gewoon even de ha bellen en vragen wat je t best kan doen.
    er zijn inderdaad pillen waarmee je je ongi uit kan stelle, maar zou voordat je die van de ha krijgt wel even zeggen dat je zwanger wil worden en of dat kwaad kan, want die pillen doen natuurlijk ook iets met je hormoonhuishouding!

succes!

xxx

6. Israe

Israe Niet meer actief

Kan me best voorstellen dat je dit ff een dilemma vindt...

Ikzelf vind mijn zwangerschapswens groter dan de last die ik van mijn ongesteldheid heb.
    Je kunt er ook voor kiezen om tampons te gebruiken en goed iedere 5 uur paracetamol of iets sterkers (speciaal voor menstruatiepijn) te slikken zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Ennnn...als je menstruatie een dag of vier duurt....dan heb je de helft van de vakantie nog zorgeloos zonder ongemakken:)

Kortom...ik zou je adviseren de pil niet meer te slikken....en de dagen van je menstruatie het je zo gemakkelijk mogelijk te maken (pijnstillers) en dan uitstapjes doen die je goed kunt hebben.

Mijn ervaring is dat ik ongi op vakantie veeeel minder erg vind...omdat ik dan lekker ontspannen ben en niet sjaggie op mijn werk zit:D Was twee weken terug namelijk ook ongi op vakantie:)

Ennnn misschien word je wel helemaal geen ongi meer!!!! En kun je dubbel genieten...vakantie en zwanger!!!!!:D:D:D

Succes met je besluit nemen en alvast een fijne vakantie:D

7. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor de reacties allemaal!

Als ik er maar een beetje last van zou hebben en als pijnstillers zouden helpen, zou ik er niets eens over nadenken om evtentueel de pil weer te slikken.
    Helaas helpen pijnstillers soms wel, maar meestal niet echt (heb vanalles al geprobeerd en voorgeschreven gehad). Ook heb ik altijd 2 dagen dat ik abnormaal emotioneel ben. Dat is nog het vervelendst van allemaal!
    Toen ik nog aan de pil zat was ik het altijd 7 dagen met flink wat bloedverlies. Maar de eerste keer dat ik ongie werd zonder het slikken van de pil was het maar 2/3 dagen het bleodverlies en daarna een paar dagen echt maar een beetje. Hopelijk is dat de eerstvolgende keer ook weer!

Toen ik de pil slikte, slikte ik die regelmatig door, op advies van de HA. Daardoor waren de klachten niet weg, maar was het wel wat minder.
    Vraag me nu trouwens wel af of dat regelmatig doorslikken nu invloed heeft op mijn eisprong of cyclus....

Naast het feit dat als je ongie wordt je weet dat je niet zwanger bent, zijn die klachten iedere maand weer een ramp. Gelukkig maar 2 dagen het hevigst, maar ja ook niet goed voor je relatie.
    SORRY voor het geklaag, zit vandaag in de klaagstoel....(en ben ongie, grrrr!)

Maar zal denk ik niet weer aan de pil gaan! Misschien dat ik wel even de HA bel, om eens wat over die ene pil te vragen. Had er nog nooit van gehoord, bedankt!!

Oja, de vakantie duurt nog even, misschien ben ik al wel zwanger daarvoor inderdaad:D zou niet verkeerd zijn;)

8. Israe

Israe Niet meer actief

Je hebt wel een heftige ongie zeg! Dan is het ook niet gek dat je bang bent dat dit je hele vakantie is.

Over doorslikken gesproken....heb ik ook jaren gedaan, af en toe een stopweek en ook op advies van de huisarts. Ik had toen ook hevige menstruaties.
    Was bang dat dit nu zou terugkomen. En dat is tot nu toe niet zo!

Ben eind januari gestopt....wel flink last gehad van 'ontpillen'. Hormonen die opspeelden (mega emotioneel bij vlagen) en allerlei klachten die op zwangerschap leken...HEEL irritant haha!
    Maar de afgelopen twee maanden loopt het wel normaal geloof ik.
    Ook meteen regelmatige cyclus...dus denk dat duur van pil slikken en doorslikken of niet, niet per se een negatieve invloed op je cyclus hoeft te hebben.
    Wel denk ik dat je lichaam tijd nodig heeft om de hormonen weer aan het werk te zetten.

9. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL

Jee, wat vervelend dat het 'ontpillen' bij jou zo lang geduurd heeft. Dan zit je toch iedere keer te hopen dat het zover is, lijkt me... En heel prettig dat je cyclus regelmatig is!

Ik heb alleen bij de eerste cyclus daar last van gehad. Inderdaad van die zwangerschapskwalen....
    Ik ben tot nu toe ook regelmatig, 27 en nu 26 dagen. Dat is wel weer fijn, zo kort, nu ik zwanger probeer te worden:)

Hoorde trouwens vanmorgen weer iets van een collega.... ik ga voor de eerste keer naar Griekenland en daar schijn je het wc papier niet in de wc te mogen doen! Haha, dat wordt een fijne boel dan met dat bloed:x!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sowieso kan je pas beginnen met de pil op de eerste dag van je ongi, dus dat kan nu al niet meer.
    Ik zelf heb niet zo'n heftige ongi als jij, al vind ik het ook best vervelend. Ik zou het zelf niet erg vinden om ongi te zijn op vakantie, maar dat kan iedereen natuurlijk alleen voor zichzelf bepalen.
    Toch even aan de HA vragen denk ik... Maar probeer niet te veel met hormonen aan de gang te gaan, je bent nu juist aan het ontpillen en ik neem aan dat je graag zwanger wilt worden!! Dus als je nu weer aan de slag gaat met pillen slikken, stel je alles ook weer een paar maandjes uit.

Deel Deze Pagina