bloeding naast vruchtzakje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Monatoetje84, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik ben zwanger van een cryo die 3 weken en 1 dag geleden is teruggeplaatst.
    Gister met t opvangen van mijn urine voor MvM had ik bloedverlies. Het druppelde er echt uit en ook flink wat op het toiletpapier.
    Mocht meteen komen naar de verloskundige praktijk bij mij in de buurt. Op de echo was een vruchtzakje te zien met dooierzak erin. Na heel goed kijken zagen we zelf een hartje langzaam knipperen. De verloskundige zag naast de vruchtzak een wat onregelmatige donkere plek waarvan ze dacht dat dat misschien bloed zou kunnen zijn. En dat ik daardoor wat bloedverlies had.
    Ik ben vergeten te vragen of er dingen zijn die ik nu het beste kan doen om te zorgen dat de bloeding verdwijnt? Bijv rust houden en niet zwaar tillen?
    Na de echo van gisteren gelukkig geen bloed meer verloren.

Groetjes Mona

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mona,

je kunt er niets aan doen, want ook in rust kan dat stolsel (een beetje) loslaten. Vaak wordt het overigens opgenomen door je lijf zoals een blauwe plek. Als je weer een actieve bloeding hebt, kun je rustiger aan doen, maar het fenomeen stolsel in de baarmoeder komt heel frequent voor en is niet iets waar wij ons bij voorbaat zorgen om maken. Gemeenschap zou ik wel even laten zitten komende weken, met name voor je eigen gemoedsrust. Daar kun je een (reeds bestaande (oude)) bloeding een beetje mee prikkelen.

groetjes Brigitte

3. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte

Dankjewel voor je antwoord.
    Hoelang kan t oud bloedverlies aanhouden? Heb nu namelijk nog steeds af en toe bij t afvegen licht bruine afscheiding?

Liefs Mona

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Dat kan wel tot 2 weken duren. Vaak wat korter, maar zelfs langer kan gebeuren.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina