Nitriet

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Superblijemama, Aug 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Superblijemama

Oct 26, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik lees in een artikel dat uit een onderzoek van de Gezondheidsraad is gebleken dat het eten van teveel worst, ham en spek wordt afgeraden tijdens de zwangerschap ivm nitriet (om houdbaarheidsdatum te verlengen). En dit zou een verhoogde kans op kinderleukemie geven. Ik kan in de lijst van voedingscentrum echter niet vinden dat het niet mag. Ik eet echter zo'n 8-10 plakjes achterham per week en vraag me dan nu af of dit teveel is? Had ik wellicht eerder moeten lezen, want ben al 25 weekjes onderweg :(

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Superblijemama,

wij hebben het zover ik weet nog niet als officiƫle richtlijn van de Gezondheidsraad gehad, dus ik adviseer hier niets over bij zwangere vrouwen. Je zou voor de zekerheid wat kunnen minderen. Ik zal het artikel eens opzoeken > gezien; het is niet bewezen, maar een aanname en dan willen ze het zekere voor het onzekere nemen. Ik vraag het eens na en als het toch een (nieuw) advies is richting de zwangere, kom ik er nog op terug bij je.

Groeten Brigitte

3. Superblijemama

Oct 26, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Brigitte, als je meer weet hoor ik het graag. Ik zal voor de zekerheid gaan minderen. Wou dat ik het eerder gelezen had, want ben al bijna 26 weken. Zal proberen me geen zorgen te maken

Share This Page