Goedemorgen, Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik zwangerschapssuiker heb. Ik heb dit voor zover ik weet niet gehad bij mijn 2 eerdere zwangerschappen. Alhoewel mijn eerste een 9 ponder was en bij de 2 had ik heel veel vruchtwater. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik daar op getest ben. Nu woon ik in het Midden-Oosten en hier testen ze je standaard. Tot mijn verbazing kwam eruit dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Nuchter was mijn waarde 4.7, en na een uur 10.5 en na 2 uur nog steeds 10.5. Mijn gynaecoloog vind deze waardes erg hoog en vermoed dat ik al suiker had voordat ik zwanger werd. Nu lees ik op internet (stomme internet) dat je een grote kans hebt op misvormingen als je al suikerziekte heb voordat je zwanger werd. Over wat voor misvormingen praten we dan en hoe groot is de kans. Ik krijg hier elke controle een echo en de kleine doet het voor zover ik weet goed. Groeit goed en er zijn geen rare afwijkingen tot nu toe gezien maar ze kijken hier lang niet naar alles. Ik maak me nu zo ongerust en hoop dat jullie me wat kunnen geruststellen.
Hoi, dat zijn inderdaad wel hoge waardes. Klinkt inderdaad alsof je suiker hebt. Het kan zijn dat het de vorige zwangerschap niet getest is later in de zwangerschap. Het is belangrijk om dit goed te gaan behandelen en dat ze met de echo goe dkijken naar de ontwikkeling van de baby. Zie deze site voor de risico's Zwangerschap en diabetes type 2 | Diabetes Fonds groeten evelien