5dagen na menstruatie positieve ovulatietest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door DivaXXL, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    12 september was de eerste dag van mijn laatste menstruatie ik ben begonnen op 17sept met ovutesten op foto te zien had ik hier 2 streepjes weliswaar niet zo een dikke streep maar toch gister en vandaag weer getest maar bijna geen streepje te zien zal ik dan tog me eisprong al hebben gehad of is dat erg vroeg? Hierbij de foto bovenste van 17 daaronder 18e en onderste van vandaag.... Bij die van gister de middelste kwam het streepje trouwens veel later na de afleestijd

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Volgens mij is ie nog niet positief en moet het streepje nog donkerder...

3. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Oké bedankt dan test ik nog even door maar aangezien die nu geen 2e streepje meer gaf en eergister wel maar dat kan dus gewoon 2streepjes 1 streepje en daarna ergens je piek.. Thnx

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Moet idd stuk donkerder :)

5. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Oke ben benieuwd dan want volgens de calculator zou ik de 21e me eisprong moeten hebben.. Bedankt voor de reacties

6. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Als je weer een 'korte' cyclus hebt (zoals je laatste cyclus) kan het best zo zijn, dat je eitje vroeg is. Dag 5 positieve ovulatie test, (dag 6 ben jij begonnen met testen en heb je heel misschien de lh piek net gemist, ik zeg misschien!) 24/48u later mogelijk een eisprong. En dan even van uitgaan dat je een lf hebt tussen 14-18dg dan heb je weer een cyclus rond de 23dg.

Voor jou blijft de vraag of je eitje nu wel of niet is geweest en of je de lh piek net hebt gemist, omdat je testen weer witter worden. Dus even door testen totdat je een duidelijke positieve test krijgt. (hierboven is je test nog niet donker genoeg, want die moeten inderdaad even donker of nog donkerder zijn als de test streep). Succes!

7. Honeybeeb

Oh ja en zou me niet alleen concentreren op die calculator want dat is maar een indicatie..

8. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Wat is een LF..? Sorry ben nog niet zo thuis in die afkortingen.. Maar ik test nog wel ff door wie weet zie ik dan wel een echte piek donker streepje bedankt voor je uitgebreide antwoord honeybeeb x

9. Honeybeeb

Hoi Diva, geen probleem! Lf is een afkorting voor luteale fase. Dat is de periode tussen de eisprong en NOD (niet ongesteldheids dag)...

Ja zou nog zeker een paar dagen door blijven testen, en altijd van je langste cyclus uitgaan, dan komt het wel goed. Succes meid! :)

Deel Deze Pagina