spiraaltje

Discussion in 'Anticonceptie' started by mamabeer, Apr 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik ben aan het denken omna de geboorte een spiraaltje te nemen maar nu ben ik bang dat het heel veel pijn doet het zetten ervan. Doet het echt veel pijn? en hoe zit dat met eruit halen moet ie na 5 jaar verplicht eruit en doet dit ook pijn? Ik heb me man al gezegd als het pijn doet hij maar met me mee gaat,
    en soms hoor je dat vrouwen toch zwanger worden met spiraal maar hoe groot is die kans? en is een spiraaltje wel veiliger dan de pil? Of toch gewoon allebei pakken?

Veel vragen klein bericht :)

2. Jilly

Jilly Actief lid

Mar 15, 2009
    215
    0
    0
    Het Mirena spiraaltje is veiliger dan de pil, uiteindelijk schijnt dit de meest veilige anti conceptie te zijn. Het zetten jeukt niet ;) maar om nu te zeggen dat het echt pijnlijk is... Bevallen is erger, het is best te doen maar het is heel even een vervelend gevoel (Ik heb er nu twee gehad en dat viel wel wat mee). Na het zetten voel je je een dag ongeveer net als tijdens je menstruatie. Verwijderen van het ding stelt niks voor, en moet na 5 jaar.
    Wij proberen nu zwanger te worden, maar wanneer dit gaat lukken en het is weer nodig dan kies ik wederom voor de Mirena!

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier precies hetzelfde, het voelt niet prettig maar een bevalling is even wat pijnlijker haha. Ook ik kies de volgende x weer voor de mirena, ben nu ook niet meer ongesteld, heerlijk. (wel de eerste 5 maanden wat bloedverlies gehad hoor en buikpijn). En na 5 jaar is ie 'uitgewerkt' dus moet ie er idd uit.

4. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Nou hier heb ik amper doorgehad dat ie erin ging, maar mijn vriendin ging door het plafond met het plaatsten. Is heel persoonlijk. Als je al een bevalling achter de rug hebt blijkt het plaatsen minder pijnlijk te zijn.
    Ik stond binnen 5 minuten weer buiten en na het plaatsen amper last gehad. ;)

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    dan moet ie toch na 3 bevallingen nar binnen huppelen hihi

Maar hoelang duurde het voordat ze hem erin hadden en doen ze dat met verdoving? doen ze dat in het ziekenhuis of bij de huisarts.

:) ik ben er echt bang voor :) erg he? maar na 3 kids vind ik het wel goed geweest en het moet er toch van komen aangezien ik al door de pil heen zwanger ben geraakt en nu dus echt iets wil wat werkt. Mijn ouders zijn ons namelijk ook aan het pushen voor ons te laten steriliseren maar dat wil ik absoluut niet...want dan is hyet gelijk zo definitief en ik vind dat we nog erg jong zijn en je weet niet hoe je over 10 jaar denkt. nu heb ik zoiets van 3 is echt genoeg maar voor hetzelfde geld denk ik daar over 10 jaar anders over

6. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Hier was het bij de gyn zonder verdoving. Mijn huisarts doet het niet, omdat ze er te weinig ervaring mee opbouwt. Bovendien kijken ze bij de gyn meteen met een echo of ie goed zit. Tja hoeveel tijd... heel weinig hier iig.

Eerst werd de boel een beetje schoongemaakt en gekeken wat de stand vd baarmoeder is. Daarna pakte hij de baarmoedermond met een soort klemmetje vast en toen ik dacht dat het NU ging gebeuren zat ie er al in... :confused: . Geen pijn alleen een beetje rottig gevoel. Een wee is 1000x erger :D
    Dus hier viel het reuze mee, ook heel weinig napijn gehad. Ik zou gewoon gaan hoor, heb de mirena wel bij de huisarts gevraagd, kon hem toen bij apotheek ophalen en tijdens de nacontrole na mijn bevalling (na 5 weken) is de mirena er meteen ingezet.
    Na 6 weken nog even terug geweest voor een echo of ie goed op zijn plaats zat.

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ow dat klinkt te doen haha wat is het verschil tussen de mirena en de andere spiraaltjes dan? kunnen andere langer blijven zitten ofzo. binnekort even naar de huisarts of vk vragen of ze wat info kunnen geven vooral omdat ik bijna overal een allergie voor heb. Zo hoe ik jou verhaal hoor valt het reuze mee in mijn omgeving hoor ik echt alleen maar hele enge verhalen

8. Female

Female Niet meer actief

Hoi mamabeer.

De mirena is een spiraal met hormonen. Normaal gezien wordt je ook niet meer ongesteld met dit spiraal (op enkele uitzonderingen na)

Koperspiraal is volledig zonder hormonen. Je krijgt dus gewoon je menstruatie, maar meestal is die wel wat heftiger als wanneer je geen spiraaltje hebt.

Ik heb eergister een koperspiraal laten zetten en vond het 100 % meevallen. Ze heeft eerst de baarmoeder gemeten, klemmetje erop, spiraal vastzetten, afknippen en daarna nog even een echo om te kijken of hij volledig goed zit.
    Het was zo gebeurd, het gaf aaleen echt een gevoel alsof je in de zwaarste dag van je menstruatie zit. Verder niet.
    En ik denk dat het heel belangrijk is dat je je gewoon goed ontspant tijdens het plaatsen, dan gaat het gewoon veel soepeler.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier ook een mirena spiraal.
    Ik vond het zetten toch een akelig gevoel, maar goed, duurt maar kort.
    Erna voelde ik me wel niet zo lekker, volgens de huisarts komt dit doordat ze de baarmoedermond naar voor trekken. T voelde alsof ik ging flauw vallen, dus ben een tijdje op de bank blijven liggen daar. Nog een paar dagen een beetje krampen gehad en erna geen last meer van gehad.
    Meestal word ik nu niet meer ongesteld, maar af en toe vergist mijn lichaam zich :D Dan is het wel maar heel licht.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb hem 10 dagen geleden laten zetten.
    Ik vond het dood en dood eng!
    Dat heb ik trouwens ook tegen mijn huisarts gezegd. Het is me echt meegevallen. Het heeft me totaal géén pijn gedaan. Ik voelde me niet naar. Heb geen last gehad van krampen of iets dergelijks en minimaal bloedverlies.

11. claudia82

claudia82 Lid

Dec 10, 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Ik heb hem ook 5 weken geleden laten zetten voor de 1ste keer.
    Ik vond het echt reuze meevallen het plaatsen. Ik was van te voren ook zo zenuwachtig. Maar in 2 minuten ofzo was het klaar en toen dacht ik echt.. is dit het nou? LOL
    Het enige nadeel wat ik nu vind .. is dat ik al 5 weken ongesteld ben (lichtjes). Maar ik moet volgende week terugkomen voor controle, dus kan ik het overleggen..

Succes !!

Share This Page