De dagen na de puntie.....hoe voel(de) jij je?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Em85, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Em85

Em85 Actief lid

Mar 30, 2009
    174
    0
    0
    Donderdag 11 maart jl. heb ik de punctie gehad voor onze eerste IVF poging. Ik had 15 grote eiblaasjes. Zondag hebben ze 1 eitje terug geplaats.Sinds de puntie heb ik een vervelend gevoel in mijn buik. Niet echt buikpijn maar een vol en beurs gevoel. Ik heb ook heel vaak kramp.

Herkennen jullie dit?

Groetjes Em

2. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik had iig wel buikpijn en een soort ongikrampen, tot ongeveer 5 dagen na de punctie. Ik had niet heel veel follikels, dus dat volle gevoel heb ik ook voor de punctie niet in extreme mate gehad. Maar je follikels die leeg zijn gezogen, hebben zich nu volgezogen met bloed/vocht. Dat is er niet zomaar uit, het moet namelijk weer opgenomen worden door je lijf. Misschien is dat het volle gevoel?

Succes iig.

Liefs, Marjah

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verschillend per punctie.
    De twee puncties waarvan ik zwanger ben geworden waren wel de meest heftige (de andere waren ook in eigen cyclus en dus met 1 follikel). Ik had beide keren erg veel follikels en overstimulatie. De laatste punctie (van Stijn) was echt vreselijk ... daar heb ik ook erg veel last van gehad daarna (ook een hele fikse overstimulatie).

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ja hier ook telkens een gespannen, gevoelige 'volle' buik, gevoelige eierstokken mn met niezen en plassen, krampjes etc.

groetjes

5. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Heel herkenbaar die klachten, dat past helemaal bij t beeld van veel follikels. Ik vond dat ook heel vervelend. Na een dag of 3 na de tp was het weg.
    Een troost.....mochten de klachten na de tp verergeren dan heb je grote kans dat je zwanger bent. (het zwangerschapshormoon versterkt namelijk overstimulatieklachten)
    Hou jezelf wel goed in de gaten, als je het niet vertrouwt ga dan even naar je art, die kan dan checken hoe t met t evt vocht in je buik is.
    Sterkte met de ellendige ww!

xxx hypo

6. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    hier ook bij 2e icsi poging overstimulatie had 20 eitjes, en zat echt 1 tiende van opname af. dus erg rustig aan doen hoor, maar ik neem aan dat er bleod geprikt is op overstimulatie? als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor.

gr regi

7. Em85

Em85 Actief lid

Mar 30, 2009
    174
    0
    0
    Meiden,

bedankt voor jullie reacties.
    De klachten worden al iets minder maar het volle gevoel en de krampen blijven, maar wel al veel minder.
    Ze heben geen bloed afgenomen om te kijken naar overstimulatie.
    Omdat dit mijn IVF is wist ik ook niet wat ik moest verwachten. Ik ben ook nog nooit zwanger geweest dus ik laat het allemaal maar over me heen komen.

Dus meiden laat me weten hoe jij je voelde na de IVF dan kan ik het vergelijken.

Share This Page