Hallo, Ik ben nu 21 weken zwanger en er was bij mij al geconstateerd dat mijn placenta laag zit. Vandaag was ik verrast door een helderrode bloeding. Ik had gelijk mijn verloskundige gebeld en ben daar natoe geweest. Op de echo zag ze inderdaad dat ik een inwendige bloeding heb. Echter ben ik op het moment voor een tijdje in het buitenland en loop dus hier bij een verloskundige. Een groot verschil met Nederland is dat ze hier heel snel medicatie voorschrijven. Ik had een medicijn voorgeschreven gekregen dat in combinatie met rust en dan zou het wel goed moeten gaan. Ik vraag mij af hoe dat in NL gaat. Krijg je bij zo'n bloeding ook medicatie voorgeschreven of moet je het gewoon rustig aan doen totdat het vanzelf weer goed gaat. De medicijn heet: Dazeu, ik heb het nog niet bij de apotheek gehaald, wilde eerst wat info op het net over vinden maar kan er nog niks over vinden. Ik ben erg benieuwd hoe dat dus in NL gaat. Zie graag reactie Alvast erg bedankt. groetjes Sam silver
Dat is schrikken zeg! Hoe is t nu? Nog steeds bloedverlies? Ik heb wel ervaring met bloedverlies (helaas erg vaak gehad tot en met 18 weken), maar met het verschil dat er bij mij op de echo geen inwendige bloeding te zien was. Ze hebben nooit kunnen ontdekken waarom ik zoveel en zo vaak bloedde. Bij mij was het gewoon afwachten of het weer over ging en extra echo's om te kijken of t met de baby allemaal goed ging. Maar t is doodeng. Het medicijn ken ik niet, heb uitgebreid gezocht, maar kan er ook niets over vinden. Farmacotherapeutisch Kompas kent het ook niet. Wat voor medicijn is het?
Bedankt voor je reactie. Ja de bloeding heb ik nogsteeds, het was vandaag ook voor het eerst begonnen. Volgens de verloskundige kan het wel een paar dagen aanhouden en dit medicijn in combinatie met rust zou er voor moeten zorgen dat de bloeding stopt. Ik moet ook doorgaan met de medicijn tot ik geen bloeding meer heb. Maar het is dus niet gewoon dat ze hiervoor medicatie voorschrijven?
Laat ik het zo zeggen: ik kreeg geen medicijnen. Maar dat wil niets zeggen over wat gebruikelijk is... Dat weet ik namelijk niet. Wellicht dat er zo nog andere dames reageren die andere ervaringen hebben. Twijfel je aan het advies van de verloskundige? Of over de medicijnen?
nou hier is het heel normaal dat je na elk doktersbezoek zeker wel 1 of meerdere medicijnen voorgeschreven krijgt, ...vaak kom je dan ook met een tas vol van de apotheek terug en ik ben dat niet gewend van NL uit. Ik denk ook als het niet nodig is waarom zou ik dan aan de medicijnen gaan. Vandaar dat ik benieuwd was wat in NL gebruikelijk is bij zo'n bloeding. Gewoon rust nemen en rustig aan doen of dat icm medicatie. Ik geloof de verloskundige best hier dat het zal helpen maar dat is hun manier van werken, gewoon medicijnen voorschrijven maar al die medicatie lijkt me eerlijk gezegd niet altijd goed en misschien in sommige gevallen ook onnodig snap je
Je zou even in de bijsluiter moeten kijken naar de werkzame stof in het medicijn en dat intikken op de computer!Misschien is Dazeu de handelsnaam en is het niet zo bekende naam!Succes!
Ik heb het medicijn nog niet gehaald, wilde eerst wat info erover voordat ik besluit het te halen. Vandaag dag 2 van mijn bloeding en het is al een stuk minder geworden. Ik denk dat ik het gewoon zo laat, dus zonder enige medicatie, gewoon wat rustigeraan doen en dan hoop ik dat het probleem zich oplost. Dat is toch ook wat ze in NL doen toch?
Nou ik zou het niet zomaar zo laten, ze schrijft niet voor niets die medicatie voor!Ga eerst eens je medicijnen halen, dan kun je daar toch vragen wat het is en wat het doet?
Ik heb met 15 weken heel veel helder bloed verloren en dat ging door t/m week 23, maar nooit geen medicijn voorgeschreven gekregen. Het lichaam moest het uit zichzelf opruimen. Had een 2e vlies bij in mijn baarmoeder en die was gevuld met vocht (bloed) Mijn lichaam heeft het dus zelf opgeruimd.............. Denk wel dat de vk daar waar jij zit niet zomaar iets voorschrijft....... Hier zijn we misschien wel eens te voorzichtig......... Sterkte!!
weet je zeker dat het middel Dazeu heet? Ik heb toegang tot vrij veel internationale farmaceutische gegevens vanuit mijn werk, maar het duikt hier echt niet op. Welk land zit je?
Hoi, Hier ook een laagliggende placenta die helaas ook nog geheel voor de uitgang ligt (placenta praevia). Hierdoor heb ik bij 19 week ook een lichte bloeding gehad en moest bedrust houden totdat de bloeding stopte. Geen medicijnen oid gekregen. Ik zou er idd ook niet zo happig op zijn om medicijnen te nemen. Misschien even afwachten of de bloeding volledig stopt met rust, want dan zou ik de medicijnen laten staan... Suc6!