Bloeding tijdens zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door shaantje, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Gisteren naar spoed geweest omdat ik plots héél veel bloed verloor. Natuurlijk helemaal in paniek dat het mis was! Wel geen krampen of dergelijke (wel lichte menstruatiepijn), enkel veel helder bloedverlies.

Daar bloedonderzoek, vragen gesteld en nadien echo. Met ons kleintje bleek alles goed te zijn! Perfect op schema. Maar waar het bloed vandaan kwam, was niet duidelijk. Ze dachten dat het van mijn baarmoedermond/hals zou komen.

Vandaag bij de gyn geweest en hij vermoedde bloedklonters, maar zag niets in de baarmoeder, dus vond het geen reden tot ongerustheid omdat het vandaag ook gestopt is met bloeden (enkel nog wat bruinverlies bij afvegen toilet).

Maar nu ben ik toch nog steeds niet helemaal gerust :(. Ben super blij dat frummeltje het super doet en nog lekker aan het bewegen was vandaag, maar dat bloedverlies van gisteren zit me niet lekker.

Heb gisteren ook echt veel bloed verloren. Meerdere maandverbanden vol! Begon rond half 11, naar het toilet gegaan en het vloeide eruit. Onderweg naar ziekenhuis ook steeds aan het vloeien geweest. Als ik lag dan was het véél minder tot bijna niets. Maar toen ik terug naar huis mocht, eenmaal thuis moest ik 10 à 15m wandelen en het liep eruit! Net of ze een kraan openzetten. Mijn broek was tot aan mijn knieholtes nat van het bloed! Nadien echt platte rust genomen en rond 17u is het bloeden zo goed als gestopt. Ook 's nachts niet meer gebloed.

Nu moet ik thuis blijven tot 24/8 en nadien mag ik terug beginnen met werken, van zodra er terug iets voorvalt moet ik onmiddellijk terugkomen. Maar ben nu zo bang dat het nadien terug mis gaat zijn! Merk dat het met rusten goed gaat, maar heb echt bang dat het terug gaat komen als ik terug moet gaan werken :(. Schrik zit er goed in!

Iemand ervaring mee met bloedingen tijdens de zwangerschap? En hoe is het bij jullie de verdere zwangerschap verlopen? Ben nu 12w2d zwanger.

Alvast bedankt!!

2. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Hier tussen 5 en 6 weken iedere dag bloedverlies gehad, heb toen de fertiliteit gebeld (is hormonenbeebje) en daar zeiden ze dat ik moest afwachten. Echo op 7 weken was gewoon goed, niets gek gezien, geen oorzaak gevonden. Ondertussen 22 weken onderweg en verder geen bloed meer verloren.

Een vriendin heeft heel haar zwangerschap door echt verschillende keren heel hevige bloedingen gehad. Zoals jij het omschrijft, het bloed gutste er gewoon uit. Ze werd iedere keer voor een aantal weken thuis geschreven en moest Utrogestan innemen. Ondertussen is ze moeder geworden van een prachtige zoon!

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Tijdens mijn 2de zwangerschap heb ik tussen de 9 en 18 weken een aantal keer flink veel bloed verloren, niet zoveel als jij beschrijft maar toch wel maandverbandjes vol helder vers bloed, telkens gelijk onderzoek gehad, tijdens de laatste keer zagen ze dat de placenta heel laag en voor de bmm lag, dus waarschijnlijk waren daar de bloedingen van, met de controle echo bij 30 weken was de placenta zover vershoven dat hij niet meer voor de uitgang lag, zoonlief wordt ondertussen volgende maand 4 jaar. En is kerngezond :)

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij de oudste en jongste bloedingen gehad, bij de jongste zelfs zo erg dat met week 25 bijna de gehele slijmprop ook los liet, dus toen verplicht rust moeten houden.

Moest vaak maandverband in doen bij de laatste zwangerschap.

Dus ik herken het wel..

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ligt de placenta toevallig voor de uitgang?

6. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik vermoed van niet. Heeft de gyn niets over verteld. Hij zag niet direct de oorzaak waar de bloeding vandaan kwam.

7. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Volgens mij ligt de placenta altijd rond de 12 weken nog voor de baarmoedermond en verplaatst die rond deze termijn(en in sommige gevallen dus niet) DIt kan ook een bloeding veroorzaken maar of die zo hevig is weet ik niet.

Ik heb zelf bij de eerste rond 15 weken een hevige bloeding gehad na een vrijpartij. We zijn ons kapot geschrokken en ML durfde daarna de eerste vijf weken niks meer....

Het kan heel goed zijn dat er een ader(tje) gesprongen is bij je baarmoedermond. EN in jouw geval denk ik dan een ader.

Het feit dat je nu oudbruin hebt is een heeel goed teken hoor want dan is de bloeding gestopt. Doe gewoon lekker rustig aan en als jij eind deze maand je er niet goed bij voelt om weer aan het werk te gaan geef dit dan aan bij de gynaecoloog en je werkgever.

8. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Herkenbaar.
    Bij de zwangerschap van onze dochter heb ik gevloeid van week 4 tot aan week 10 van de zwangerschap.
    Plotseling stopte het.
    In week 26 kwam het weer terug, maar was toen niet meer dagelijks. Nooit een oorzaak voor gevonden.

Daarna nog 2 keer zwanger geweest, dat liep helaas verkeerd af :(

Nu wederom zwanger ( dit keer van een tweeling ) en in het begin van de zwangerschap, ook weer bloedingen gehad.
    Maar kijk mijn banner !!!!! Onze dochter, waarbij ik bijna de gehele zwangerschap gevloeid heb, is gezond geboren en een heerlijke meid van 23 maanden.
    En deze zwangerschap ben ik al 28 weken weer.
    Het kan dus van alles betekenen meid.
    Heel veel succes !!!

Deel Deze Pagina