Goedemiddag dames, m'n vriend en ik hebben allebei een fulltime baan en meer dan fulltime hobby's en hebben niet elke avond en ochtend zin en tijd voor iets anders dan slapen (mijn wekker gaat om 05:00). In het weekend komt het er altijd wel van (als we samen zijn), maar door de weeks schiet het er wel eens bij in. Sinds afgelopen cyclus gebruik ik ovulatietesten. Ik wist dus wanneer de eisprong eraan zat te komen en natuurlijk wist m'n vriend dat ook gelijk... We hebben het die dag en de dag erna (toevallig een weekend) erg gezellig gehad, maar het was toch minder romantisch. Het voelde toch anders omdat het soort van 'verplicht' was. Wie heeft er goede tips om het luchtig, romantisch, leuk én gezellig te maken als je weet dat dé dag er aan zit te komen? Ik ben bang dat we deze eisprong sowieso missen omdat ik voor m'n werk 5 dagen in het buitenland zit en vriendlief net het weekend dat ik vertrek 3 dagen met scouting op pad is (ik één dagje, maar daar wordt het niks met al die mensen), maar wie niet waagt...
Goh ik heb hier ook zo ongeveer hetzelfde gevoel gehad, dat het zo een 'verplicht' nummertje was maar het was daarom niet minder romantisch Ik denk gewoon: chill, relax, eigenlijk is het (bijna) niet anders dan anders, alleen dat het nu inderdaad gerichter is
Bij ons hoefde dat nooit romantisch te zijn. Zou er niet al te veel druk op leggen... Als je er samen maar om kan lachen vind ik, dat is het allerbelangrijkste! Succes!
Wij vonden het ook niet zon ount dat het anders was dan anders.. is een mindset denk ik. Wel vonden wij het een mooi en spannend idee dat uit die daad misschien onze baby kon komen daardoor kregen wij al zin
De eerste keren vonden we het ook een mooie gedachte, het maken van een kindje maar goed, als het maar ronde na ronde is dan wordt het toch wel een verplicht nummertje op een gegeven moment
Wij hebben sowieso veel lol in bed, dus ook rond die dagen als we vreeën grapten we erover en dat maakte het lekker luchtig!
Eens met alle bovenstaande reacties! Probeer gewoon te blijven genieten, doe een x extra je best met eten koken, trek een x een leuk setje aan, plan een nachtje in een b&b, doe samen iets wat je allebei leuk vindt! etc etc.. Dat natuurlijk niet elke x haha maar zo af en toe kan geen kwaad en houdt het leuk! (Ook als je niet vrijt voor een baby trouwens) Lfs, Dorri Ps: wij doen het ook best extra veel voor en tijdens ovulatie maar als er een volg ronde komt ga ik toch proberen om de dag te vrijen en dan alleen tijdens mij LH piek 3 dagen achter elkaar! Succes!! Lfs, Dorri
Mmm, veel goede ideeën waarvan ik sommigen ook gebruik. Wij allebei trouwens, behalve dat spannende setje dan. Misschien is het gewoon onwennig, ik ben er best veel mee bezig, vriendlief is veel nuchterder wat dat betreft. Ik zal hem nog meer overhalen mee te gaan naar bed, hem plagen of ja, nog meer tips zijn welkom! Ik vraag me af, waar maken jullie grapjes over?
Herkenbaar. Na een hele lange relatie bespring je elkaar niet meer als je druk bent en moet werken.... Maar wij gingen op de dag van de "smiley" toch het bed weer in, onder het motto, "tja, het moet"! Was dan even inkomen, maar uiteindelijk ook superlekkere start van de dag. We kwamen dan vaak allebei wat te laat op ons werk en hadden daar dan nog de hele dag binnenpretje over.... vind het eigenlijk bijna jammer dat dar voorbij is nu ik zwanger ben, nu zeg je toch makkelijker "ik ben moe, het komt dit weekend wel weer..."