Hallo, Ik ben vandaag 16 weken en 2 dagen zwanger van ons derde kindje. Gister op controle geweest bij de Gyneacoloog. Vanaf 12 weken heb ik last van harde buiken. Met 14 weken een bloeding gehad, dit duurde een dag en daarna ongeveer nog 10 dagen licht bruinverlies gehad. Gister bij de echo was er een bloeding tussen de vliezen waarin ons kindje zit en de baarmoederwand te zien. Ook ligt mijn placenta laag en een stukje over de baarmoedermond. Nu gaf de Gyneacoloog aan dat ik niet meer mag werken en het rustig aan moet doen. Werken deed ik al 2 weken niet meer, maar met 2 kinderen van bijna 5 en 2 jaar is helemaal rustig aan doen lastig. Over 2 weken moet ik weer op controle en wordt er gekeken of het bloed minder is geworden/weg is. Wat kunnen de gevolgen zijn van deze inwendige bloeding? Kan het zijn dat ik ineens hevig bloedverlies krijg? Ons kindje deed het gelukkig goed, maar maak me zorgen en de Gyneacoloog zegt steeds alleen maar dat ze met dit termijn niks kunnen doen?! Ik had al gevraagd naar progesteron (proluton of utrogestan), omdat hier over gesproken is door een andere Gyneacoloog na de vroeggeboorte van ons 2e kindje (geboren met 32.1 weken), maar volgens deze Gyneacoloog doet dat niks. Wel meten ze geregeld mijn baarmoederhals op. Deze was nu mooi lang gelukkig.. Zijn er nog andere tips wat ik kan doen om de kans zo groot mogelijk te maken dat de bloeding weg gaat en ons kindje gewoon in de buik kan blijven groeien?! Bedankt! Groetjes, Een bezorgde mama...
Inmiddels het hele weekend veel oud bloedverlies gehad. Waarschijnlijk van de bloeding die in de baarmoeder zit/zat. 4 juli controle bij de Gyneacoloog, benieuwd of het dan weg is..
Hoi Misty1984, een heel vervelende complicatie a. Je kunt er namelijk zelf niets aan doen. Probeer goed te drinken en rustig aan te doen. Maar ik snap goed dat rusten relatief gaat als je er twee hebt rondlopen! Dit is echt een kwestie van uitzitten en hopen dat de placenta mee omhoog groeit, weg van de uitgang. Een stolsel kan meestal geen kwaad. Meestal wordt dat net als een blauwe plek in je lijf opgenomen, maar soms verliezen vrouwen deze ook (in delen). Dus helaas, geen betere tips van mij. Sterkte, zet 'm op! Groeten Brigitte
Bedankt voor je reactie. De placenta zou inderdaad nog mee omhoog kunnen groeien. De bloedingen die ik tot nu toe heb lijken van de hematoom te komen, daar het meestal donker/oud bloedverlies is. Ik hoop maar dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de kleine en hij zo lang mogelijk blijft zitten. Ons tweede kindje is met 32 weken geboren na meerdere ziekenhuisopnames en weeremmers. Hoop echt dat haar broertje langer blijft zitten...
Nou, dat snap ik! Wat een pech dat je de rust niet krijgt in je zwangerschappen. Ook met dit bloedverlies kun je je uitgerekende datum halen hoor, maar ivm je voorgeschiedenis is het spannend en afwachten geblazen. Groetjes Brigitte
We hopen er het beste van en het zou heel fijn zijn als we de 37 weken halen en kunnen gaan genieten van een 'normale' kraamtijd samen met onze meiden... Bedankt voor je reacties