Sinds ik 10 maanden geleden met de pil ben gestopt heb ik een onregelmatige cyclus. Ik zit nu alweer op dag 102. Vandaag precies een week geleden had ik op zaterdagavond bij het afvegen wat bloed. Ik was blij want nu zou ik eindelijk weer ongesteld worden. Helaas was er de volgende morgen nog niets behalve sons wat tijdens het afvegen. Dit gaat nu al een week zo. De ene keer een beetje bloed bij het afvegen, de andere keer helemaal niets en een heel enkele keer was er wat meer tijdens het afvegen en moest ik 2 keer vegen. Na de sex was dat trouwens geloof ik. Ook heb ik 2 keer een klein stolseltje gevonden.l in de wc pot. Er is dus wel iets gaande, maar wat? Ik heb geen buikpijn of hoofdpijn of andere klachten. Is dit een vage tussentijdse bloeding of kan ik dit tot een menstruatie rekenen? Het bloed is helderrood maar ik heb ook 1 keer iets bruinig aangetroffen. De huisarts kon me alleen maar doorsturen naar de gyn waar ik half mei pas terecht kan en kon me geen informatie geven verder. Vanwege trekken verstandskies 1.5 week geleden heb ik veel (niet over de max heen uiteraard! ) ibuprofen moeten slikken. Nu las ik in de bijsluiter dat ibuprofen het bloedsverlies met een kwart kan verminderen. Iemand daar ervaring mee? Ik slik het nu overigens al 2 dagen niet meer want de pijn is over en bloedverlies is dus nog steeds zeer mininaal. Normaal ben ik erg heftig ongesteld. Als ik nirt oppas lek ik zo door...
Dat je huisarts niets kan doen, klopt niet helemaal hoor. Ik zou hem vragen om een kuurtje primolut. Ik had ook zo'n vervelende cyclus, kuur primolut gehad, ongesteld geworden en vervolgend de cyclus er na spontaan zwanger geraakt van ons zoontje. (onze kans op een natuurlijke zwangerschap was nihil) Primolut ruimt als t ware je lichaam op. is een kuur van 2 tabletjes per dag 10 dagen lang. Je kunt t altijd proberen. Succes.
Dat kan idd een tussentijdse bloeding zijn of niet. Niemand kan je hier helpen denk ik. Maar wat Bianca zegt klopt, via Primolut kan je idd je lichaam even helpen opruimen. Wat ik ook zou doen is temperaturen en dit opschrijven, zodat je als je naar de gyn gaat deze even naar je temp kan kijken en eventueel hiermee iets kan. Mijn HA had dit ook aangeraden toen ik rare bloedingen kreeg. De maand dat ik dit gedaan heb ben ik zwanger geraakt, dus uiteindelijk niets mee gedaan. Maar volgens hem moest ik dit 3 maanden doen en daarna hiermee naar een gyn gaan om te zien hoe of wat. Als ik zonder temperaturen naar de gyn zou zijn gegaan, was de kans groot volgens mijn HA dat deze me weer naar huis ging sturen met de opdracht om te temperaturen om te zien of er daadwerkelijk een eisprong was. Zo win je weer tijd zei hij. Dus ik kan het je alleen maar aanraden.