Hoi meiden, Ik heb nu iets wat ik nog nooit mee heb gemaakt, ook niet bij mijn vorige zwangerschappen en vind het best een beetje eng ofzo. Afgelopen zondag hebben we gemeenschap gehad, ik had toen al veel rekbare afscheiding. Maandag een vervelend gevoel in de buik gehad en heel opgeblazen gevoel en nog weer veel rekbare afscheiding.. Woensdag heel veel last van steken gehad. Ik gok dus dat ik maandag of woensdag mijn eisprong had. Woensdagavond had ik lichtjes wat bruinverlies en donderdag de hele dag weer normale afscheiding en donderdagavond weer lichtjes bruinverlies. Maar nu vanochtend had ik echt bloed en het is nu inmiddels ook donkerrood. Ik zit op dag 14 van mijn cyclus, heb normaal gesproken een cyclus van tussen de 23 en 25 dagen ongeveer. Ik ben net sinds afgelopen vrijdag van mijn menstruatie af... Zou dit dan nu al een innestelingsbloeding kunnen zijn als ik maandag of woensdag mijn eisprong heb gehad? Het lijkt nu net alsof ik al weer ongesteld ben, zonder pijn maar gezien ik net sinds vorige week van mijn menstruatie af ben is dat onmogelijk..
Ik denk eerder aan een ovulatiebloeding. Innestelbloeding komt vaker niet dan wel voor. Bovendien vindt innesteling pas plaats 5 tot 10 dagen na eisprong. De steken die je voelde, horen bij de laatste groeispurt van je follikels. Rekbaar slijm kun je al vanaf 5 dagen voor de daadwerkelijke eisprong verliezen. Maar mocht de komende dagen het bloeden aan houden, dan heb je waarschijnlijk een zeer korte cyclus van 14 dagen gehad en ben je dus alweer ongesteld geworden. Ik zou het wel in de gaten houden. Als het vaker voorkomt, dan zou ik toch even naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
dat is wel apart.. het kan denk ik echt niet van een innesteling zijn... ovulatie bloeding kan.. zo dacht altijd dat dit ook minimaal was... even in de gaten houden..
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een innestelingsbloeding gehad, maar dat was inderdaad niet tijdens de dagen die jij omschrijft (overigens wel helder rood bloed). Tussentijds bloedverlies zou voor mij altijd even aanleiding zijn om naar de HA te stappen.
Mijn eisprong is al geweest, dat weet ik zeker want ik hou het elke maand bij met wat ik voel etc. en het klopt ook altijd met de dag dat ik ongesteld wordt. Alleen twijfel ik nu even tussen maandag en woensdag. Maar ik lees dat een ovulatiebloeding op de dag van de eisprong is en je dan enkel wat druppeltjes bloed verliest of alleen bruinverlies? Ik verlies echt bloed bloed, rood en donkerrood en soms wat bruinig erbij. Vandaag al 1,5 volle tampon gehad, ook als ik op de wc zit druppelt het wat in het toilet. Ik zat ook aan de dokter te denken, maar ik dacht ik wacht het eerst maar even af. Als het weekend zo blijft bel ik maandag wel even de huisarts. Ik vind het in ieder geval maar vreemd want ik heb dit in al die jaren nog nooit gehad..