1 positieve test en 3 negatieve testen, wel of niet zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Debbykoops, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo,

Ik ben in januari gestopt met de pil en op 27 januari was mijn eerste menstruatiedag. Daarna niet meer ongesteld geweest. Afgelopen maandagavond een test gedaan (toen was ik bijna 1 week overtijd). Die was positief (heel licht, maar een streep is een streep).

Woensdagochtend kreeg ik ineens een voorgevoel dat ik nog een test moest doen, want ik kon het niet geloven. En die was negatief. Tja, misschien was er iets misgegaan dacht ik, dus nogmaals woensdagavond twee testen gedaan van twee verschillende merken en die waren beide ook negatief.

Ik ga er zelf vanuit dat de eerste test gewoon niet goed is geweest, maar toch knaagt er nog iets. Ik heb wel af en toe last van mijn borsten en had ook af en toe kleine steekjes heel ver onderin mijn buik.

Wat denken jullie? Wel of niet zwanger? Moet ik hier iets mee doen of kan ik rustig afwachten tot ik ongesteld word?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Debby,

ik snap je onzekerheid, maar na 3 negatieve testen langer na je NOD geeft aan dat je toch echt niet aanwijsbaar zwanger bent op dit moment en je dus helaas een vals positieve test hebt gehad de eerste keer. Wacht toch je menstruatie maar af en mocht het nog een tijdje duren, kun je altijd even om advies vragen bij de HA. Die kan dan met een medicijn wellicht je menstruatie opwekken.

Groetjes Brigitte

Share This Page