Wanneer beginnen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by RAppel, Apr 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Hallo,

We zijn al een tijdje aan het denken over een derde kindje. Ondertussen is het ons duidelijk dat we dit echt willen, maar er zijn best wel wat praktische 'beperkingen'.

Ik studeer nog. Het is best een zware opleiding, qua uren, maar nog meer qua materie. Ik steek hier dus veel tijd in en voorlopig behaal ik ook goede punten. Ik wil mijn opleiding absoluut afmaken en ook mijn man staat hier achter.
    Een zwangerschap tijdens mijn studie zal dus niet zonder slag of stoot gaan, maar na m'n studie is nog slechter en bijna onmogelijk.

Maar tijdens mijn 2 vorige zwangerschappen ben ik extreem misselijk geweest. Een paar keer op het randje van een opname gezeten. Ik ben bij de oudste toen ook een paar maanden thuis moeten blijven, maar uiteindelijk wel nog mijn schooljaar afgemaakt en geslaagd (was middelbaar, dus lang niet zo moeilijk als nu). Bij de tweede werkte ik, maar ben vanaf 6 weken thuis moeten blijven met de wcpot en emmer als mijn beste vriend. Het is wel verbeterd vanaf 20 weken zwangerschap, maar toen was mijn contract al afgelopen en hebben we beslist dat ik thuis zou blijven.

We zijn ondertussen bij de gynaecoloog geweest en die heeft gezegd dat ik er vanuit moet gaan dat ik ook deze zwangerschap weer zo ziek zal zijn. Hij heeft al zofran voorgeschreven in de hoop dat dit me zal kunnen helpen, want postafene en primperan hielpen vorige niet.
    Hij raad aan om volgende maand te beginnen, want dan zou ik ongeveer 6 weken zwanger zijn net als ik klaar ben met m'n jaar.

Dan moet ik natuurlijk wel in 1x zwanger raken. Dit is de vorige keren wel zo geweest, maar dat geeft nog steeds geen garantie en daar zit nu dus mijn dilemma.

Ik slik momenteel de Bradley en krijg al 2 maanden geen ongesteldheid tijdens mijn 'stopweek' (de vier witte pilletjes). Ik ben ook niet zwanger. Hier maak ik mij best wel zorgen om en ik vrees dus ook dat het misschien wel nog een tijdje zal duren tegen dat ik mijn eerste ongesteldheid krijg.
    Daarom neig ik eerder naar nu al stoppen, maar stel dat ik dan wel weer direct zwanger raak, dan ben ik 6 weken zwanger midden in m'n examens en kan het zijn dat ik deze niet mee kan doen.
    Maar het kan ook nog een hele tijd duren en dan raak ik bijvoorbeeld pas zwanger na de vakantie en dan zit ik weer met misselijkheid tijdens het schooljaar.
    Een zwangerschap kan je nu eenmaal niet perfect plannen.

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen en vraag me af wat jullie zouden doen in mijn situatie?

2. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,837
    18,580
    113
    Female
    Ik weet dat het heel lastig is maar ik denk dat ik gaan eerst voor mijn opleiding zou gaan.. waarom is na je opleiding niet handig dan? Dan zit je in ieder geval niet meer met examens etc.

3. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Anders nu stoppen met de Bradley? Kan je lichaam afvalt een cyclus gaan opwekken. Dan tot de tijd dat jullie ervoor willen gaan met condooms.

4. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Als ik afgestudeerd ben, kan ik niet direct zwanger worden. Dan moet namelijk direct weer stoppen met werken, daarbij heb ik nu meer mogelijkheden om thuis te blijven. Ik hoef maar een paar uur verplicht op school te zijn (momenteel volg ik alle lessen, 35 uur per week ongeveer). Deze verplichte uren zijn ongeveer 8 uur per week, soms zelfs maar 4. Als ik werk kan ik dit niet en ook na de bevalling zal ik dan na een paar weken weer volledig aan de bak moeten. Tijdens m'n studie bevallen betekent dat ik ook weer alleen de verplichte vakken echt moet gaan en de rest kan ik rustig opbouwen.
    De examens zijn alleen wel rot en een struikelblok.

Bij het werken kom ik in een sector terecht waar je als vrouw moet opboksen om op gelijke lijn te staan met de mannen. Onze vrouwelijke lesgever hebben al een paar keer vermeld dat het heel moeilijk is om zwanger te worden in onze sector omdat je er dan al snel uit ligt en het heel moeilijk in te halen is.
    Werkgevers zijn ook niet zo happig op vrouwen die direct zwanger raken.

5. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Is inderdaad ook nog een optie, had ik nog niet over nagedacht.

6. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,837
    18,580
    113
    Female
    Nou sorry maar ik vind niet dat dat de reden moet zijn om er dan nu maar aan te beginnen. Straks zit je met de handen in het haar. Het ligt toch ook echt aan de werkgever.

7. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Voor ons is dit wel een belangrijke reden. Een reden die de gynaecoloog ook heel erg begreep. Ook hij raadde ons aan dat als we voor een derde gingen, we dit beter nu konden doen dan over 2 jaar.

8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,837
    18,580
    113
    Female
    Oke ja je moet naar je hart luisteren. Als jullie dit echt willen zou ik doen wat de anderen zeggen. Stoppen met de bradley en afwachten hoe je cyclus is

9. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Ik snap je bedenking wel, en wij hebben er ook serieus over nagedacht, maar toch tot de conclusie gekomen dat het dan veel moeilijker zal zijn.

Denk inderdaad dat ik dan beter nu al stop en hoop op een normale cyclus.

10. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

Nov 15, 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het niet helemaal. Als je nu zwanger raakt of pas straksover een aantal maanden: je zit hoe dan ook met een kind. Dus als jij straks tijdens je studie zwanger raakt, dan zit je na je studie met een kind. Is het de bedoeling dat je dan thuis blijft en niet gaat werken? Want in mijn ogen maakt het niet veel uit of je nu een kindje zou krijgen of over een jaar. Je schrijft dat het niet jan na je studie, maar als je nu zwanger raakt, heb je straks toch ook een kind na je studie?

Ik begrijp (wellicht verkeerd hoor) dat je nog jong bent (immers je studeert nog??). Als het echt zo lastig is met opleiding en werk en dat is (begrijpelijk) heel belangrijk voor je, dan zou ik daar eerst voor gaan en als alles in een rustiger vaarwater is gekomen, weer aan een derde kindje denken. Zeker als je zwangerschappen zo lastig verlopen.

Ik heb echter geen wijsheid en hoop dat je er voor jezelf snel uitkomt.

Verder zou ik nu stoppen met de pil en de tijd overbruggen met andere vorm van a.c. (Condooms?). Om je cyclus weer in kaart te krijgen. Wie weet is je cyclus weer meteen als vanouds.

Heel veel sterkte met een juiste keuze maken!

11. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Na zwangerschap heb ik inderdaad ook een kind tijdens het werk, maar dat is geen probleem, heb nu ook al 2 kinderen. Het gaat er meer over dat als je zwanger bent, je er zeker een jaar uit bent (het is te gevaarlijk om te werken als je zwanger bent) en dat dit zorgt voor problemen.

Klopt dat ik nog jong ben en dus meer dan genoeg tijd om uit te stellen. M'n man is alleen niet meer zo jong en een groot leeftijdsverschil tussen de kinderen zien we beiden niet zo zitten, al is dit wel nog iets om over na te denken.

Bedankt om mee te denken!

12. GiGi01

GiGi01 Actief lid

Dec 6, 2012
    208
    87
    28
    Ik zou wel alvast geen pil slikken en met condoom vrijen dan heb je meer kans op een snelle eventuele zwangerschap. Ik heb veel last gehad van 'ontpillen '

13. Keekje

Keekje Actief lid

Feb 15, 2016
    183
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de adviezen van de anderen om vast een niet-hormonale AC te gaan gebruiken. Heb je wel nagedacht wat te doen als je bijv na een jaar pas zwanger wordt? Zou je dan event een tijd kunnen huismoederen na je studie? Of verkleint dat je kansen op de arbeidsmarkt?

Ik ben nu trouwens wel heel nieuwsgierig geworden naar het soort werk dat je doet :-D !

14. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Als het langer duurt wordt dit ook moeilijk. Een jaar kan nog, want dan studeer ik nog steeds, maar als het 2 jaar wordt, zal dit eigenlijk niet meer mogelijk zijn zonder dat ik mezelf veel kansen ontneem. Natuurlijk weet je niet tegen die tijd hoe we er dan tegenover staan als we al zo lang bezig zijn.
    Op zich kan ik beslissen om na mijn studie niet direct te gaan werken, dit zou op zich qua carrière niet veel uitmaken. Maar financieel gaan we dat niet trekken. Als ik eenmaal werk is dit anders, dan 'verpest' ik voor een deel alles waarvoor ik de afgelopen jaren zo hard heb gewerkt.

Met mijn diploma kan ik werken in de stralingsfysica, nucleaire biologie/geneeskunde, eventueel een ander onderzoeksdomein maar over het algemeen werk je dan ook met gevaarlijke producten of stoffen die schadelijk zijn voor het ongeboren kind.

15. Keekje

Keekje Actief lid

Feb 15, 2016
    183
    0
    0
    Wat een lastige situatie zeg. Eigenlijk gaat het alleen werken dus als je binnen een aantal maanden zwanger raakt.. Succes!!

16. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Eigenlijk wel, al klinkt dat heel erg fout.
    Ik weet heel goed dat er menig vrouw een werksituatie niet voor hun kinderwens zou laten komen, en ergens voelt het ook niet helemaal goed voor mij. Maar het is voor mij ook belangrijk dat ik na mijn studie voor m'n werk ga. Het is namelijk een jarenlange investering geweest en uiteindelijk ook voor mijn kinderen het beste omdat we financieel dan zekerheid hebben en een stuk ruimer kunnen leven.
    Het draait niet allemaal rond geld, maar zonder geld gaat ook niet.

Zal volgende week stoppen met de pil (eerst andere medicatie stoppen) en dan kijken wat m'n lijf doet.

Share This Page