Wanneer beginnen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by RAppel, Apr 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Hallo,

We zijn al een tijdje aan het denken over een derde kindje. Ondertussen is het ons duidelijk dat we dit echt willen, maar er zijn best wel wat praktische 'beperkingen'.

Ik studeer nog. Het is best een zware opleiding, qua uren, maar nog meer qua materie. Ik steek hier dus veel tijd in en voorlopig behaal ik ook goede punten. Ik wil mijn opleiding absoluut afmaken en ook mijn man staat hier achter.
    Een zwangerschap tijdens mijn studie zal dus niet zonder slag of stoot gaan, maar na m'n studie is nog slechter en bijna onmogelijk.

Maar tijdens mijn 2 vorige zwangerschappen ben ik extreem misselijk geweest. Een paar keer op het randje van een opname gezeten. Ik ben bij de oudste toen ook een paar maanden thuis moeten blijven, maar uiteindelijk wel nog mijn schooljaar afgemaakt en geslaagd (was middelbaar, dus lang niet zo moeilijk als nu). Bij de tweede werkte ik, maar ben vanaf 6 weken thuis moeten blijven met de wcpot en emmer als mijn beste vriend. Het is wel verbeterd vanaf 20 weken zwangerschap, maar toen was mijn contract al afgelopen en hebben we beslist dat ik thuis zou blijven.

We zijn ondertussen bij de gynaecoloog geweest en die heeft gezegd dat ik er vanuit moet gaan dat ik ook deze zwangerschap weer zo ziek zal zijn. Hij heeft al zofran voorgeschreven in de hoop dat dit me zal kunnen helpen, want postafene en primperan hielpen vorige niet.
    Hij raad aan om volgende maand te beginnen, want dan zou ik ongeveer 6 weken zwanger zijn net als ik klaar ben met m'n jaar.

Dan moet ik natuurlijk wel in 1x zwanger raken. Dit is de vorige keren wel zo geweest, maar dat geeft nog steeds geen garantie en daar zit nu dus mijn dilemma.