Goedenavond! ! Ik ben nu 3weken gestopt met de pil. Afgelopen weekend zou mijn eisprong zijn geweest en heb ik onveilige seks gehad. (We zijn er allebei over eens dat we een kindje willen) Ik heb negatieve ovulatietesten gehad waarvan 1 test met 1 licht en 1 donker streepje. Na de daad heb ik het gevoel alsof het raak was. Sindsdien heb ik hitteaanvallen, hoofdpijn, lage rugpijn en een raar gevoel in mijn onderbuik. Soms wat misselijk. Het is nu 2 dagen terug dat we hebben geklust .. en heb last van wat bruine slijmerige afscheiding. Kan ik nu al verschijnselen hebben? Of is dit nog veel te vroeg? 11 februari mag ik testen en 7februari mag ik ook een vroege test doen. Zou ik een kans maken om nu al zwanger te kunnen zijn? Ik hoor graag van jullie!! Groetjes Jessica
Dat is wel echt te vroeg. De innesteling gebeurt gemiddeld geloof ik pas 5-8 dagen na de bevruchting. Natuurlijk wil je snel zwanger zijn, logisch ook Maar probeer jezelf geen valse hoop te geven, je lichaam kan rare dingen met je doen en jouw verschijnselen zouden heel goed kunnen komen door het ontpillen.
Het lichaam doet rare dingen als je bent gestopt met de pil. je cyclussen kunnen afwijkend zijn als je bent gewend omdat je lcihaam het zonder hormonen doet en alles zelf weer op de regel moet zien te krijgen. Innesteling is 5 a 9 dagen na de eisprong. De kans is klein dat je nu al zwanger bent, kan nog wel, maar daar kun je nu nog geen last van hebben gezien het nog geen 5 dagen geleden is dat je je ei had. kan allemaal aan het ``ontpillen`` liggen
Bedankt voor jullie snelle reacties.. heb ook nog niet echt postitieve ovu's gehad.. blijf gewon testen totdat ik op mn piek zit en dan er voor gaan tsjah, dat heb je als je zo graag wil ik wacht het gewoon af .. geduld hebben is in zo'n periode een moeilijke zaak!!
Meid; als je 3 weken geleden gestopt bent met de pil kan je met geen mogelijkheid zeggen wanneer je eisprong is geweest! Je gaat ervan uit dat je cyclus meteen na de pil is opgestart maar dat is echt niet zo (bij de meeste vrouwen duurt het echt even langer). Eerst menstruatie afwachten; alleen als dat echt weken op zich laat wachten een test doen, anders blijf je testen terwijl het kan zijn dat je nu pas je eisprong hebt of volgende week. Succes!
je bent pas 3 weken gestopt met de pil... houd er rekening mee dat je cyclus misschien niet direct netjes 28 dagen is (was het bij mij ook niet, maar liefst 74 dagen) en je lichaam kan je behooorlijk voor de gek houden qua klachten.... Vroege zwangerschaps klachten lijken namelijk erg veel op naderende menstruatie klachten. Daarnaast heb je ook nog geen positieve ovulatie test gehad, wacht die rustig af en vanaf die test ongeveer 14 dagen tellen tot je NOD. Niet vervelend bedoeld hoor meis, maar ik ben zelf 4,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden en weet erg goed hoe erg je lichaam je je wel niet voor de gek kan houden. Ik hoop en duim voor je dat het geluk jullie snel gegund is!