welke is volgens jullie beter?

Discussion in 'Zwangerschap' started by abbey, Jul 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    hallo,

ik ben ff bezig met de babyuitzet lijst in orde aan t maken..:) erggg leuk weer om te mogen doen:D alleenn nu kwam ik op t badje..
    onze badkamer is niet groot..dus ik weet niet of een badje wel zo'n goed idee is..en op de babykamer is geen kraan dus met emmers water heen en weer lopen om t badje te vullen is ook niet echt handig..:( maar nu dahct ik aan een tummy tub...wat zijn jullie ervaringen hiermee? die zou wel goed passen in de badkamer..maar die kun je niet lang gebruiken..of kun je die gebruiken tot ze niet meer passen en daarna de baby mee onder de douche ofzo??

2. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    niemand ervaring?

3. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Hoi abbey,

Met mijn zoon en dochter heb ik de tummy tub bijna een jaar gebruikt met afwisseling van badje en douchen ze kunnen al heel snel mee onder de douche maar het is makkelijk als je dan met zijn 2en bent omdat het toch wel een handigheidje moet gaan worden ik vond het douchen met mijn baby´s maar niets zeg maar maar mijn vriend vond het heel makkelijk helemaal als ik ze daarna afdroogde omdat hij zichzelf moest afdrogen.
    De tummy tub vond ik heel fijn je moet ook even de handigheid leren van de kraamhulp maar dan is het echt super makkelijk je hoeft niet voorover te bukken de hele tijd je kan gewoon lekker rechtop staan omdat ie toch wat hoger is als een badje.
    Bij onze 3de spruit gaat er zeker weer een tummy tub komen ideaal ik zweer erbij. En ze worden er zo heerlijk rustig en blij van.
    Maar goed het is wel persoonlijk wat je zelf het fijnst vind.
    Ik ga er weer voor in iedergeval.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb nooit een tummy tub gebruikt en gehad.
    In ons vorige huis was er ook geen ruimte in de badkamer dus als hij in bad moest pakte we het badje en zette hem in zijn kamer en idd vullen met emmers.

5. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik heb de shantala bad. is net iets anders dan de tummy tub ook wat groter. en als het kindje zelf kan zitten kunnen ze er ook zelf in zitten..
    toen ze wat groter waren (ongeveer 7 mnd) zette ik het bad op de wc:D dan kon ik er goed bij:D

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb zelf ook niet echt een grote badkamer of babykamer
    maar heb wel een baby badje en hij pas precies onder de douche om het zo maar te zeggen... en ken me dan net nog omdraaien om bij de schampoo en dat soort dingen te kopen...

zo tummy tub vint niks namelijk vindt ze erg onhandig....

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond zelf bij de 1e de shantala tub wat fijner. De voordelen van de 'emmer' maar iets meer ruimte voor je armen enzo, om je kindje vast te houden. Ik had beiden gehad overigens, een tummy en een shantala tub.
    En verder hadden we ook gewoon een badje.
    Als ik alleen was en ze moest plots (luier-lekkage) in bad, dan gebruikte ik de tub dus altijd. Vooral vanwege de kleine hoeveelheid water die er maar in hoefde.

Douchen hebben wij ook vanaf dag 3 gedaan. Die 1e keer was de kraamverzorgster er nog, dus m'n man met z'n zwembroek onder de douche ;) en dan kon de kraamverzorgster helpen waar nodig, omdat we het toch een beetje eng vonden.

Wel sluit ik me aan bij de voorgangers: Douchen is gemakkelijker met z'n 2en. Hoewel het in je eentje ook wel kan, maar dan moet je wat meer voorbereiden ;) , Kindje uitkleden, omslagdoek om en dan in de wipstoel. Zelf uitkleden, douche aanzetten, kindje pakken. Wassen etc. Kindje omwikkelen weer, heel snel zelf grofweg afdrogen of een badjas aan, kindje afdrogen en aankleden en dan zelf nog.. .

Maar oke, als je kindje het prettig vind, is een tummytub prima. Je zou het er altijd mee kunnen proberen. Blijkt in de 1e week, dat je kindje het helemaal niet fijn vind, dan kun je altijd nog een badje bijhalen.

Onze dame pastte trouwens tot haar 1e verjaardag in de tub en naderhand hebben we het niet meer geprobeerd, maar toen zat ze eigenlijk allang in een wasteiltje bij ons onder de douche ;)

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik gebruikte het badje op de babykamer, je hoeft slechts 1 emmer water te halen ach wat maakt dat uit, en je hebt je commode bij de hand om gelijk aan te kleden, je hoeft niet met een natte baby over de overloop te gaan, toen kind kon zetten heb ik badje idd in de douche gezet en nu staat het klaar voor baby 2

9. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Ik vind zó'n tummy tub geen succes, dus ik sjouwde gewoon met het water naar haar kamertje!
    En nu heb ik net zoals snoetetoet het badje in de badkamer staan!

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    In eerste instantie hadden we alleen een normaal badje, maar dat was alleen maar krijsen. Dus toen hebben we een tummy tub geprobeerd en dat vond hij heerlijk! Die hebben we tot ongeveer 7 maanden gebruikt, maar hij ging er telkens in staan en het wassen werd echt zo onhandig en irritant.
    Wij hebben ook echt een mini badkamer (meer een inloopdouche). En wij hebben dus gewoon een normaal badje nu. Die zetten we op de grond onder de douchekop, met de douchekop vullen en ik ga er op een krukje naast. Past precies ;).

11. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    ik denk dat ik toch maar voor het babybadje ga...en inderdaad dde douche gewoon...ik weet dat onze zoon het heerlijk vond om te gaan douchen en nu nog steeds..en het douchen van onze zoon doen we nu ook samen...:) en anders idd met omslagdoeken werken...:)bedankt voor alle tips en ervaringen:D

Share This Page