Onaangenaam gevoel in onderbuik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ElleE, Jul 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Hoihoi,

Ik maak me de laatste dagen een beetje ongerust, ik heb last van een soort druk/prikkels in mijn onderbuik, volgens mij voel ik ongeveer de bovenkant van mijn baardmoeder (vlak boven het bot in ieder geval). Het doet niet echt pijn, het is meer een soort heel onaangename druk van binnenuit... Het helpt een heel klein beetje als ik de knoop van mijn spijkerbroek los doe, maar het gaat niet helemaal over dan.

Het voelt absoluut niet als ongi pijn, dit zit veel lager en in het midden. Ik verlies geen bloed maar heb wel het gevoel dat ik vaker moet plassen. Is dit normaal? Wat is dit?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik denk dat je inderdaad je baarmoeder voelt, die zou net boven het schaambotje kunnen uitkomen. Het is sowieso goed om je broek los te maken als dat prettiger zit. Wat het eventueel nog kan zijn is een blaasontsteking. Ik zou even urine wegbrengen naar de huisarts, dan kan die het nakijken en eventueel antibiotica geven.

Mirjam

3. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Blaasontsteking, ja daar had ik nog niet aan gedacht! Maar moet ik dan ook niet pijn voelen bij het plassen?

Lilian

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Elle,

nee, zeker in de zwangerschap heb je daar lang niet altijd pijn bij. Je bent er wel veel gevoeliger voor in de zwangerschap, dus veel drinken en goed uitplassen zijn altijd belangrijk.

Mirjam

5. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Oke, dan zal ik even contact opnemen met de huisarts! Dankjewel!

Share This Page