bloeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tinkerbel80, Sep 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hallo

Wat is het verschil tussen een menstruatie en een doorbraakbloeding? Bij een menstruatie heb je een eisprong gehad maar bij een doorbraakbloeding niet las ik ergens. Ik krijg nu mijn ongesteldheid(?) heb ik gemerkt, na 8 weken, maar hoe weet ik nu of ik wel of geen eisprong heb gehad en of dit dus gewoon menstrueren is of een doorbraakbloeding?

Groeten
    Angelique

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Angelique,

een doorbraakbloeding komt meestal voor bij pilgebruik. Dan heb je soms tussentijds wat bloedverlies. De ongesteldheid die je hebt bij pilgebruik heet onttrekkingsbloeding.
    Jij hebt een gewone ongesteldheid, maar je weet niet of je een eisprong hebt gehad. Dat is in de meeste gevallen echter wel zo.

Mirjam

3. Tinkerbel80

Bedankt voor je antwoord, ik kan wat ik nu heb alleen geen ongesteldheid noemen. Is het echt zo dat als je na 6 weken pas ongesteld word dat je geen eisprong hebt gehad? maar als je geen eisprong hebt dan word je toch niet ongesteld? Vroeger vond ik het verder nooit geen probleem dat ik het pas na paar maanden werd, was alleen maar makkelijk maar nu je er mee bezig bent is het echt niet leuk en zit je hem een hoop vragen. IS het nou wel of geen probleem om onregelmatig te zijn en heb je dan ook gewoon kans op een zwangerschap?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je weet niet zeker of je bij zo'n lange cyclus wel of geen eisprong hebt. Hoe lang ben je al gestopt met de pil? Als je altijd al zo'n onregelmatige, lange cyclus hebt, zou ik wat eerder contact opnemen met de huisarts. Die kan door middel van bloedonderzoek je hormoonstatus bepalen en dan zien of je wel of niet een eisprong hebt.

Mirjam

5. Tinkerbel80

Ik ben sinds juni gestopt maar ik had voordat ik aan de pil ging ook al een onregelmatige cyclus. Ik zal volgende week even contact opnemen met mijn huisarts en vragen hoe nu verder. Bedankt voor je reacties!

groeten angelique

Share This Page