Vanwege een kinderwens in combinatie met onregelmatige menstruatiecyclus (varierend van 40 tot 140 dagen --> schiet dus niet echt op), heeft de gynaecoloog me een provera kuur voorgeschreven (10 mg, 10 dagen lang). De bedoeling is dat je na de kuur na een aantal dagen een bloeding krijgt. Nu zit ik op dag 7 ten tijde van de kuur, maar ik heb vandaag al een bloeding/menstruatie gekregen. Prima als dit dus de menstuatie al is (zeker vanwege de bijwerkingen van de provera), maar is het normaal dat dit al tijdens de kuur gebeurd? en moet ik de overige provera nog slikken? (kan de gyn niet bellen vandaag, dus ik hoop geruststelling van jullie te kunnen krijgen..!) wie heeft hier ervaring mee? bedankt!
Als de bloeding echt doorzet kun je gewoon stoppen. Dan heeft Provera zijn werk gedaan. Hier zie je een topic met dezelfde vraag: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/199626-provera-op-dag-7-de-kuur-ongesteld-wie.html
Bedankt kellox voor je antwoord (en zoekwerk --> ik had het niet gevonden )! de bloeding heeft doorgezet dus ik stop gewoon met de provera vandaag..