Hallo Allemaal, Na eindelijk alles te hebben uitgezocht ( kliniek met anonieme donor of ZI met eigen donor ) zijn we eindelijk begonnen met ZI met eigen donor! Wij zijn een lesbisch stel en willen ook dolgraag een mooi kindje! We zijn deze maand begonnen en hebben 27 en 29 augustus de eerste keer de ZI gedaan. Nu zitten we op het wachtbankje en moeten we nog 2 WEKEN wachten voordat we kunnen testen! En dat is al zo moeilijk want ik ben hier de zenuwpees en denk... hebben we het wel goed gedaan/ uitgerekend enz.... naja zenuwachtig dus! Kan nergens anders meer aan denken! ( het is maar goed dat mijn vriendin zwanger moet gaan worden en niet ik! haha ) Nu leek het me leuk om met meerdere dames die ook rond deze tijd of net zijn begonnen met ZI onze ervaringen uit te delen!!! ( Mijn vriendi en ik hebben afgesproken om het voor onze fam. en vrienden stil te houden maar dat ik zooo moeilijk dus hopelijk zijn er nog meer net als wij! ) Ik hoor graag van je! Groetjes Nicole
Hoi, Wij zijn dan wel niet in augustus begonnen met ZI, maar hebben een prachtige dochter van 13 maanden, geboren met behulp van ZI met bekende donor en beginnen in november met proberen voor een tweede wondertje doormiddel van ZI met behulp van dezelfde donor. Groetjes Druppel
Wat leuk dat je reageert en wat leuk om te horen dat het goed is gegaan met ZI en dat jullie een dochter hebben. Geweldig! Hoeveel rondes hebben jullie erover gedaan? En hoe hebben jullie ZI de gedaan? (als je het wil vertellen hoor ) We hebben een tijd afgesproken op de 2vruchtbaarste dagen en de vrouw van de donor het goedje laten brengen, dit wilde ze omdat ze zo ook het gevoel had om te kunnen helpen. best grappig! We hebben een 10 ml spuitje gebruikt en een klein plastic potje. Meer niet... Geen slangetjes of rietjes. Nu las ik hier op ZP dat dit allemaal steriel moet zijn??? Onze huisarts vertelde dat dat eigenlijk niet hoefde omdat de penis en vagina ook niet steriel zijn. Dus nu twijfel ik of we het wel goed hebben gedaan. Naja de spuitjes zaten nog wel in verpakking tot het moment dat het Gebruikt ging worden maar de potjes hebben we niet eerst uitgekookt... En je vertelde dat jullie ook een bekende donor hebben nu was ik beetje nieuwschierig zijn jullie ook een lesbisch stel of een hetero stel? Wat spannend dat jullie in november voor een 2e gaan. Hopen dat het weer lukt. Mijn vriendin heeft na de dag van de ZI een opgeblazen gevoel gehad dit hield 2 dagen aan... Nu voelt ze zich gewoon... Geen symptomen van een evt. Zwangerschap. Nu las ik op deze site dat al veel dames in de vroege zwangerschap al wel symptomen had zoals pijnlijke borsten of misselijkheid... Of zou het nog te vroeg zijn? Weet jij nog of je symptomen had in de vroege zwangerschap? Wij mogen over 1 week testen... Maar het gevoel zegt dat het nu niet raak is... Maar goed het zou ook wel heel mooi zijn geweest dat het in 1 keer lukte. Haha Pfoe heel verhaal hè? Hoor graag van je terug! Groetjes nicole
Hoi, Wij hebben erg veel geluk gehad het was bij ons de eerste ronde raak, maar beseffen ons echt dat we erg veel geluk hebben gehad, en dit waarschijnlijk geen tweede keer gaat lukken. We hadden wel al een heel jaar de cyclus bijgehouden, en de laatste drie maanden voor de ZI ook ovulatie testen gebruikt. Wij hebben gewoon de urine potjes van het kruidvat gebruikt, en een spuitje, niks steriel gewoon zo uit de verpakking. Wij zijn het gaan ophalen bij de donor en hebben het op lichaamstemparatuur vervoerd op de huid onder de kleding dus. We zijn net als jullie een lesbisch stel inderdaad. Ik had tot rond de dag dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden geen tekenen van een zwangerschap, dus voelde van tevoren niks. Ik had alleen een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden een beetje raar gevoel onderin mijn buik, een beetje zoals een trillende spier. Wanneer kunnen jullie precies gaan testen? Groetjes blossom
Heej wat leuk zeg dat het bij jullie de eerste ronde is gelukt. (ergens hoop ik ook dat dat bij ons het geval is ) We hebben 3 maanden voor de ZI mijn vriendin haar cyclus bijgehouden maar omdat ze verschillende cyclussen had die maanden nl. 28,29,30 hebben we daarvan het gemiddelde genomen dus 29... Daarbij hebben we 4 dagen ovulatie testen gebruikt... Maar wel fijn om te horen dat het ook gelukt is zonder dat alles steriel moet zijn... En dat er dus niet altijd symptomen moet zijn... Misschien is het toch nog iets te vroeg daarvoor. Dus er is nog hoop voor ons. Dus jullie zijn ook een lesbisch stel? Zijn jullie ook getrouwd? Omdat jullie een kindje hebben samen? Als het raak is willen we ook gaan trouwen dit omdat de sociale moeder (ik dus ) dan evenveel zeggenschap en verantwoordelijkheden heb en het kind wil adopteren. En natuurlijk is het kind geen bloedverwant van mij maar omdat ik vanaf begin af aan en natuurlijk samen voor hebben gekozen om een kind te krijgen wel als eigen voelt. Hebben jullie dit ook gedaan? (mocht ik te pers. Worden... Zeg het me hoor? Maar wil graag weten hoe alles gaat dit omdat we het allemaal erg spannend vinden. ) Wij mogen as. Zaterdag testen... Maar telkens zitten we in 2 strijd, dan denken we nee we zijn niet zwanger en een ander moment denken we weer... Misschien is het wel raak. Maar dat zal iedereen wel hebben die hiermee bezig zijn. Jullie beginnen met de 2de in november? Ik hoop echt dat jullie net zoveel geluk hebben als bij de eerste en dat het de eerste ronde raak is. Met dezelfde potjes van de kruidvat? Nou weer genoeg gekletst! Haha, Groetjes Nicole
Goeie morgen! Wij zijn niet getrouwd, maar mijn partner heeft ons dochtertje geadopteerd. Na de geboorte zijn wij naar een advocaat gegaan, en hij heeft de hele adoptie procedure voor ons geregeld. Dit heeft wel een aantal maanden in beslag genomen, maar is zonder verdere problemen verlopen. Hebben jullie een donor contract opgesteld? Ik kan met echt helemaal in jullie verplaatsen, het is ook ontzettend spannend het wachten op de test dag! Wij gaan inderdaad in november de eerste ronde in voor een tweede, maar we houden er serieus rekening mee dat het nu niet in de eerste ronde gaat lukken. Het zou natuurlijk geweldig zijn, maar ik ga ook het tweede kindje dragen, en mijn cyclus is na de zwangerschap ook niet helemaal te volgen. Nou ik brei er even een eind aan voor de vroege morgen en ga aan de koffie haha! Ik ga hard voor jullie duimen, en vraag maar raak hoor! Groetjes blossom
Hier nog een lesbisch stel! Wij zijn al best lang bezig voor een eerste. Eerst bij mijn vrouw, nu bij mij. Voor mij wordt dit ronde 3! Ook hier niks steriels hoor Wij gebruiken wel nog een soort opzetstukje op het spuitje zodat je dieper kunt inbrengen. Wij zijn wel getrouwd! Ook wij hebben een bekende donor. Bij ons komt hij aan huis omdat hij ver weg woont. Groetjes Evira
Goedenmorgen!!! Zow jij was er vanmorgen lekker vroeg bij! haha, komt vast omdat je dochter zo vroeg wakker was! haha Je vertelde dat jullie niet getrouwd waren? ow? hoef dat nie dan? omdat we toch een lesbisch stel zijn kunnen we toch niet zomaar een kind adopteren als je alleen adopteert? Dit hebben we vele malen uitgezocht en een ander stel die we ook kennen moesten ook eerst trouwen. Of ligt dit aan het aantal jaren die je samenwoont? Ik woon op papier nu 1,5 jaar samen... en volgens mij moet dit 3 jaar zijn of zo? een collega van mijn vriendin die zijn ook een les stel en hebben ook een kleine maar zij hebben de adoptie al in de zwangerschap geregeld en als de kleine dan kwam werd alles in gang gezet en binnen 3 a 4 weken was het geregeld. Dit wilden wij ook proberen. Ja we hebben een donorcontract opgestel in 3 voud , 1 voor de donor, 1 voor ons en 1 voor de advocaat. Wij hebben erin staan dat de donor alleen voor de kinderwens van ons heeft gezorgd en dat hij niets met het kind te maken wil hebben en dat het kind geen recht heeft op zijn erfenis. OOk staat erin dat er geen financiele zaken worden gedaan voor het kind e.d. Dit hebben we alledrie ondertekend zowel ik als donor en mijn vriendin ( bio moeder ). Maar weet jij waar we nog meer aan moeten denken? Het is zoveel meer werk dan als we een hetero stel waren... pfoee moeilijk gedoe zeg! Sommige meiden van 15 vern*ken zich en kunnen niet eens voor een kleine zorgen en wij willen bewust een kind en kunnen ervoor zorgen en dan gaat het allemaal maar moeilijk! maar goed daar raak je niet over uitgepraat! haha De eerste heb jij ook gedragen zei je he? En nu de 2de ook? leuk hoor! Mijn vriendin draagt de eerste ook ivm haar leeftijd zij is 29 en ik wil graag de 2de dragen en omdat ik nog maar 27 ben kan dat zat qua leeftijd dan he! maar als dat niet lukt dan gaat mijn vriendin ook de 2de dragen als moeder natuur dat toelaat! ha Nou ik ga ook maar weer eens want ik moet gaan! Weer lekker een heel verhaal erbij! Fijne dag! en groetjes maar weer!
Hallo dames, Wat leuk eindelijk een vrij recent forum gevonden! ik zou graag mee willen praten met jullie over dit onderwerp, mijn man en ik zijn al 10 maanden bezig met ZI, de reden hiervoor noem ik liever niet hier. Maar tot op heden is een zwangerschap helaas nog uitgebleven, het wordt erg frustrerend op ten duur, en nu ben ik afgelopen zondag weer ongesteld geworden!! grrr... Mijn vraag is wat doen we nou fout? wel laten vervloeien/ niet laten vervloeien? in een afgesloten potje of direct opspuiten met het spuitje?? ik heb alles al geprobeerd, maar ik blijf hoop houden want ik lees veel om me heen dat het wel kan! Ik wil iedereen succes wensen die hier ook mee bezig is/zijn. Groetjes Britt
Mag ik misschien vragen hoe jullie het precies gedaan hebben? de zelfinseminatie opzich dan? Bijvoorbeeld: vervloeien/ dag van je cyclus/ wat voor spuitje? enz. Je bent niet tot een antwoord verplicht Groetjes Britt
Heej dames! Wat fijn dat er nu meer dames aanwezig zijn! Welkom en natuurlijk kunnen jullie mee kletsen! @ Avira: Oef zeg dat jullie al een tijd bezig zijn! Dan is het wel fijn dat we 2 baarmoeders Hebben waar we een beroep op kunnen doen he? Voor jouw nu ronde 3 en je zit aan het begin van je ovulatie zie ik? Ik hoop dat het deze maand raak is! Bah net wat Britt zegt, het kan erg frustrerend Worden ( dat kan ik me goed indenken! ) Wij zijn nu voor ronde 1 bezig en mogen zaterdag testen ( maar dat had je vast al gelezen! ) We vinden het super spannend en kan bijna niet wachten! Mijn vriendin heeft totaal geen Symptomen dus daaraan kunnen we ook niets van opmaken! Jammer genoeg! Hebben jullie ook een donor contract? En mag ik vragen welke belangrijke punten jullie Er in hebben gezet? Je zei dat jullie een extra opzet stukje gebruikten? Waar kun je dat kopen/ halen? Want dan gaat het idd. Dieper en dan hoeven ze niet zo ver te zwemmen! @ Britt84: Zo meid dat jullie al 10 maanden bezig zijn! Bah ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is! L Bah wat k*t dat je weer ongi bent geworden! L Ik las dat je wilde weten hoe wij de ZI doen? Ik zal een beetje vertellen hoe wij de ZI doen ( alleen We zijn in ronde 1 en weten ook niet of we het goed doen! Zoals je misschien al gelezen hebt komt de vrouw van de donor het goedjelangs brengen in een gesloten potje tussen haar BH. Zij wonen hier ong. 10 min vanaf dus het goedjeword 10 a 15 min vervloeid voordat wij het inbrengen. We hebben een 10ml. Spuitje ( via de dok, bij apotheek ophalen ) en potjes gekocht bij ( tja Xenos ) haha, die hadden ze daar en hebben deze maar mee genomen ( doorzichtig met draaidop! ) We hebben geen opzet stuk maar ik twijfel als het deze ronde niet raak is om alsnog een opzet stukje te bevestigen. Gebruiken jullie ook ovulatietesten? Wij hebben op 27 en 29 aug ZI gedaan en hebben vanaf 25aug getest tot de 29e. Groetjes Nicole
Ja het is inderdaad lang....al bijna 4 jaar nu dat we bezig zijn. Hele MMM gedoe achter de rug en alles. Maar goed. Nu met frisse moet bij mij 'aan de slag!'. Gelukkig hebben wij een hele lieve donor die ons al die tijd al helpt! Wij hebben ook een contract. Belangrijkste punten voor ons zijn dat het kind contact mag zoeken met de donor wanneer hij/zij dat wil (dus niet pas vanaf 16 ofzo). Dat wij de donor op de hoogte houden van het kind. Dat de donor financieel nergens verantwoordelijk voor is. Dat de donor vrij is van soa's/aids/erfelijke ziekten, dat we elkaar identiteit niet bekend maken zonder elkaars toestemming enz. Wij hebben de spullen besteld bij: Zelfinseminatie, steriele kunstmatige inseminatiekits. - Zelfinseminatie.nl Daar staat wel dat je alles steriel moet gebruiken, maar dat doen wij niet. Onze arts vindt dat ook niet nodig. We zorgen dat het droog is, want water schijnt spermadodend te zijn. Wat kun je onzeker zijn he of je alles wel goed doet! Wij laten wel vervloeien, op lichaamstemperatuur. Er schijnt een onderzoek geweest te zijn dat je anders de spermacellen kapot maakt in het spuitje. Wij zuigen het dus ook pas op daarna. Of het waar is....? Ja, ik ben nu nog ongesteld, laatste dag denk ik. Meestal ga ik op dag 9 temperaturen en rond dag 12 ovu testen! Nog even geduld dus! Groetjes~
Fijn dat dit topic gestart is. Hier ook twee vrouwen die vlug (misschien al volgende maand) gaan beginnen! Ik wil alvast een spuitje en potje bij de apotheek gaan halen (je kunt het maar in huis hebben he). Hoe hebben jullie dat aangepakt? Gewoon met een stalen gezicht uitgelegd waar je het voor nodig hebt? Want ik weet niet welke maat spuit we nodig hebben, en wat voor potje het handigst is? Ik had ook ergens gelezen dat het potje niet doorzichtig mag zijn als je het spul wilt vervoeren? Wat zijn jullie ervaringen? En we gaan beginnen met 1 poging per maand, dus naar aanleiding van ovulatietesten. Ik dacht aan 's ochtends een positieve test, 's avonds inseminatie. Zitten we dan goed?
wow al 4 jaar bezig? jeetje zeg das echt al heel lang! Vind dat je de moed er goed in houd! Wat fijn dat julie zo'n lieve donor hebben die julie al 4 jaar helpen! wauw.... ( ik heb telkens de angst dat de donor afhaakt als het heel lang duurt, maar dat is mijn gevoel hoor.... dit is niet dat hij dit zegt hoor maar gewoon zonder hem... word het moeilijk kindjes krijgen! ) Jullie hebben dus een contract dat de donor in zicht blijft? Iig voor het kind? Onze donor blijft ook zeker in zicht, hij is een vriend van mij die ik al jaren ken, maar we hebben wel op het donorcontract staan dat dit niet het geval is... zodat heel duidelijk is dat mijn vriendin en ik de opvoeding alleen willen doen en niet een 3 hoeksverhouding willen. Ja idd je kan heel onzeker worden, dit omdat je natuurlijk geen studie achter de rug hebt over dit onderwerp.... dus we doen ons best en we doen wat goed acht! toch? ja je moet nog even wachten en dan beginnen jullie met de ZI... ( ik vind het vreselijk, zo onromantisch! jullie ook last van? ) Groetjess
hoi Jup Welkom en wat leuk dat je mee kletst! Ow wat lekker spannend he de tijd om te gaan beginnen? Wij hebben net de 1e ronde achter de rug en mogen zaterdag testen! Wij hebben de dokter gebeld en uitgelegd dat we een kinderwens hebben en dat we spuitjes nodig hebben. deze heeft ze besteld en konden we ophalen bij de apotheek... ( hoef je niets uit te leggen en het is gratis ) Wij hebben een 10ml spuit en wel doorzichtige potjes ( gekocht bij de Xenos ) met draaidop... kan me niet voorstellen dat het niet goed is? Ze raden aan om bij ZI zeker 2 keer per maand te insemineren... dit omdat het eitje maar 24 uur goed blijft en dan moet je wel heel goed moeten uitrekenen en heel veel ovu testen gebruiken! Nog een tip.... niet bij ochtendurine testen, hier zit al hormonen in en dan kan wer een positieve ovutest zijn terwijl dit niet het geval is! Nou als je nog meer vragen heb... vraag maar raak! Groetjess!
Ja wij hebben in het contract gezet dat de donor in zicht blijft. Dat hij ons laat weten als hij verhuist enz. Maar ook dat het contact op initiatief van het kind gaat. Hij wil wel graag weten hoe het gaat met het kind, emailtje fotootje enz. Wij doen de opvoeding, dat is duidelijk. Hij heeft zelf al kinderen, dat scheelt ook. Wij hebben het eerst gewoon gevraagd bij de apotheek, we kennen ze goed, dat scheelt. Nu gebruiken we dus iets dat we via internet hebben besteld. Werkt makkelijker. Wij insemineren ook maar 1 keer per maand. Als ik een positieve ovu test hebt, insemineren we de volgende dag.
@nicoleENsandra: Ik kan het ook wel vragen bij de apotheek hoor, maar ben bang dat ze het misschien niet meteen begrijpen, of een discussie gaan voeren over de grootte van de spuit. Lijkt me genant. Dus misschien kunnen we inderdaad beter even de huisarts bellen. En zaterdag testen, wat ongelooflijk spannend. Ik zal voor jullie duimen! @Evira: Is de dag volgend op de ovutest niet te laat? Ik heb mijn temperatuur de afgelopen maanden bijgehouden, en steeds de ochtend na de test is die al omhoog (dus eisprong geweest). Ik gebruik overigens Clear Blue digital ovulatietesten, daarmee mag je wel met ochtendurine testen. En ik heb dus wel steeds 1 positieve test, alleen niet ver van tevoren. 2x insemineren geeft natuurlijk wel meer kans, maar we willen de donor niet onnodig veel belasten. Maar is zeker wel iets om over na te denken als het maar niet raak wil zijn. Wat een berekeningen he, het zou toch een stuk romantischer zijn als we gewoon een wilde nacht konden beleven en dat was dat. Niet in de weer met potjes en plassen over staafjes. Maar ja, we mogen allang blij zijn dat het kan!
Ik hou ook temp bij en het duurt bij mij altijd minimaal 24 uur voordat die omhoog gaat, meestal wel langer, dus dat zit wel goed!
Dank je, ik laat het weten... ( maar voorgevoel zegt nee.....) maar goed misschien toch raak....aahhh die onzekerheden! Bah! naja... NOG 4 DAGEN WACHTEN........