cyclus van 47 dagen van 31mei tot 16 juli

Discussion in 'Zwanger worden' started by famke1984, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. famke1984

famke1984 Actief lid

Jun 21, 2013
    186
    0
    16
    NULL
    NULL
    cyclus van 47 dagen van 31mei tot 16 juli Hoi

Vandaag helaas ongesteld geworden balen maar nu kunnen we wel op naar volgende ronde.
    Wie heeft nog meer zo'n lange cyclus, ik had vorige maand 40 dagen cyclus. Deze maand dus 47 dagen.
    Ik vind het heel lastig om te berekenen wanneer ik vruchtbaar ben.
    Wie herkent dit?

Gr Famke

2. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik had deze ronde een cyclus van 40. Ik ben in maart gestopt met de pil. Heb jij ook de pil geslikt? Ik las dat een 100wat lamp naast je bed je cyclus kan verkorten. Nog niet geprobeerd hoor want ik weet niet of het een fabeltje is haha;) ik ga vanaf vandaag want ben vanmiddag ongesteld geworden, m'n temperatuur bij houden en dit keer niet te veel meer focussen op wanneer klussen. Nu gewoon 1 keer per 3 dagen en even geen stress en druk meer er achter.

3. famke1984

famke1984 Actief lid

Jun 21, 2013
    186
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi

Jij ook heel lang cyclus gehad dus ik ben in december vorig jaar gestopt met de pil dus ik zou verwachten dat het mu wel wat op regel zou moeten zijn .
    Ik ben ook vanmorgen ongesteld geworden.dat van die lamp heb ik nog niet gehoord maar kan best waar zijn. Jij ook succes en laten we hopen dat het volgende maand raak is voor ons beide.

Gr famke

4. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Hoi Famke,

Mijn cyclus is ook steeds heel onregelmatig helemaal na mijn miskraam en curettage. Ik heb na mijn derde cyclus sinds de curettage (56 dagen) een hormuunkuur gekregen die mijn cyclus moest resetten, maar zit alweer op cyclusdag 37 en er is nog niets te bekennen helaas. Het is heel moeilijk om je kansen te berekenen en wanneer je nod is. Ben je net met de pil gestopt? Het kan namelijk ook van het ontpillen zijn. Mocht je hierna weer een lange cyclus hebben, zou ik naar je ha gaan.

Succes en ik hoop dat het gauw regelmatiger wordt!

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    hi Heleen,

Kom je er met Ovu testen niet achter wanneer je mogelijk vruchtbaar bent? Ik snap dat dit moeilijk is met een lange cyclus (breek me de bek niet open - zie onderschrift). Ik hoor op zich goede verhalen met bepaalde supplementen of acupunctuur e.d. Voor mij helaas geen optie, want ik heb gewoonweg een zetje nodig, maar misschien kun je er iets mee.

Succes!!

6. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

Apr 14, 2013
    147
    0
    0
    Ook ik heb lange cyclussen helaas.. Eerste duurde 46, tweede 40 en derde 41 dagen. Echt balen, hoop geen problemen te krijgen met zwanger worden. We zitten nu in ronde 1 dus super spannend allemaal.

7. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    In ieder geval zou ik pas op dag 20 ofzo met ovulatietesten beginnen als je dat overweegt. Als je al eerder begint ben je een fortuin kwijt voor elke dag testen haha. En wat ik afgelopen ronde heb geleerd. Niet te vroeg gaan testen en te vaak. Ik was elke keer teleurgesteld en dan voelt zo'n lange cyclus nog vervelender want dan denk je shit als het nu weer mis is dan duurt het weer 6 weken voordat ik weer eens kan testen.

8. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    He Leen ik heb 1 ronde met ovutesten gewerkt maar toen had ik er maar 10 besteld veel te weinig natuurlijk ;) dat was 2e cyclus na de curettage btw. Toen was ik er errug veel mee bezig dus heb de ronde erna het niet meer gedaan. Ik heb ze dit x niet gebruikt omdat ik hoopte dat mijn cyclus weer normaal zou zijn na die kuur en hebben we het gewoon vaak gedaan. Mocht het deze ronde niet raak zijn overweeg ik ovutesten aan te gaan schaffen. Ik heb (nog) geen baan dus ben een beetje zuunig met mn centjes ;)

Jij gaat nu dus de mmm in lees ik? Spannend zeg ik hoop dat je idd slechts 1 zetje nodig hebt! Heb je al wat onderzoeken gehad? Succes!

9. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Precies, wat je beschrijft in de laatste zin heb ik ook. En ook die onzekerheid hoe lang gaat het deze keer duren voordat ik ongi word of voordat ik kan testen? Ik vind het heus niet erg als het een x niet raak is, ik vind die onzekerheid veel vervelender. En idd: pfff moet ik weeeer heel lang wachten tot aan de volgende cyclus. Gaan jullie voor jullie eerste wondertje? Succes en we gaan voor dikke knaltesten!:D

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hi Heleen,

Ik heb momenteel ook geen baan, dus ik snap je keuze ;). Zit er hetzelfde in. Ik heb ook even Etos Zwanger worden gebruikt, maar door mijn PCO zet dat geen zoden aan de dijk.

Ja ik ben in mei naar de gynaecoloog geweest en middels inwendige echo hebben ze gezien dat ik PCO heb. Ik kon de menstruatie laten opwekken, maar dat wilde ik niet. Uiteindelijk ben ik 1 juli toch terug gegaan aangezien ik nog steeds niet ongesteld was. Toen Duphaston gekregen. Inmiddels ben ik ongesteld en begonnen aan de Clomid. Hopelijk lukt het ons hier mee....

Heb jij al eens iets geprobeerd van kruiden etc. om je cyclus wat mee te ondersteunen? Nogmaals: geen idee of het zoden aan de dijk zet, maar wellicht werkt het ondersteunend bij jou.

11. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    He Leen!

Op welke cd zit je nu? Vervelend dat het niet gaat zoals je graag wil en dat je eigenlijk 'troep' moet slikken om je wens uit te laten komen! Ik hoop voor dat de Clomid zijn werk doet, je hoort veel goede verhalen.

Deze cyclus ben ik begonnen met het slikken van tarwekiemolie. Ik heb ook veel goede dingen gelezen over Etos zwanger worden, maar las ook dat dit je cyclus ook kan verstoren. Toen durfde ik niet meer. Afgelopen vrijdag voelde ik van alles ten hoogte van mn baarmoeder dus dacht misschien eipijn? Gelijk die avond aan de klus gegaan nu hopen dat het niet te laat was. Sindsdien voel ik steeds mn baarmoeder lichtjes aantrekken, soort mini menstruatiepijn. Voor mij zegt dit echter niets hoor mijn lichaam heeft me vaker voor de gek gehouden, maar het geeft wel wat hoop. Ik kan dus denk ik pas over een week op z'n vroegst testen spannend! En jij? Wanneer moet je weer naar de gyn? Krijg je dan ook weer echo's om te zien of je eitjes rijpen?

12. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    He mama Heleen we zijn ook ongeveer op dezelfde datum met de pik gestopt;) ja wordt ook onze eerste! Mijn nod is nu rond de 23ste. Als ik van 40 uit ga. Ik vind het alleen wel raar dat elke cyclus een pas dagen langer werd.. Hopelijk zet dat niet door..wanneer is jou nod?

13. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oh wacht oeps ik in maart 2013 :$

14. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    He Ryanne,

Ja we zijn al een tijdje bezig hihi. Ik heb geen idee wanneer mijn nod is vanwege steeds verschillende cycli, maar heb misschien vrijdag eipijn gevoeld dus zet ik mij nod op 26 juli. Het is irritant he dat je nooit weet hoe lang je cyclus nu weer duurt! Het is geduld hebben meid, maar vind het nu ook wel lang duren hoor! Had al moeder kunnen zijn als mijn eerste zwangerschap goed is gegaan dat steekt af en toe nog wel eens.

Hoe hou jij de moed er in?

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier ook lange cyclussen... Bahh..
    Afgelopen vrijdag een inwendige echo gehad en deze leek op PCO.

Bloedtesten moeten het daadwerkelijk bevestigen, omdat er geen andere symptomen zijn.

Gelukkig ben ik wel aan het temperaturen. Hierdoor zie ik steeds dat er geen ei gesprongen is. Want ik heb ook van alles in mn buik gevoelt. Anders anders was ik inmiddels aan fortuin aan zwangerschapstesten kwijt geweest hahaha...

Ik heb volgende week een vervolg afspraak staan.. Ik ben erg benieuwd hoe nu verder. Ik zit ook niet echt te wachten op hormoon kuurtjes, maar aan de andere kant... Een beebje zou zeer welkom zijn. En dan moet het maar... Ben allang blij dat dit tegenwoordig kan.. :)

16. marytje

marytje Bekend lid

Jan 29, 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hier hetzelfde! :(

Cycli langer dan 35 dagen zijn ALTIJD een reden om de huisarts te bezoeken. De kans bestaat dat je PCOS hebt (komt voor bij 10-15% van de vrouwen). Hoe eerder je erbij bent, hoe eerder je in behandeling kunt (ivm lange wachttijden/lijsten wil je daar ws. zsm mee beginnen). Ik was er met 7 maanden bij (cycli 38-56-38-54), maar wou dat ik na die eerste 56 dagen cyclus al was gegaan. De huisarts stuurde me namelijk meteen door voor een echo en vanaf dat moment zit ik in de MMM. Ik krijg nu hormonen, die helaas nog niet optimaal werken, maar wie weet deze ronde!

Ik vind dit niet perse "troep", zoals sommigen het bestempelen. Het zijn hormonen die ook in je lichaam voorkomen. Je helpt de natuur gewoon een handje. In sommige gevallen (pregnyl, menopur) wordt de medicatie zelfs gemaakt van natuurlijke producten (urine van zwangere vrouwen/ vrouwen in de overgang). Voor mensen zoals ik zijn deze hormonen de enige hoop op een baby, dus ik slik ze als zoete broodjes ;).

Succes iedereen met zwanger worden.

17. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook in maart met de pil gestopt. Eerste cyclus 98 dagen...
    Hoop dat de volgende korter is!

18. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik denk dat de huisarts mij nu nog niet laat testen op PCO. Ik denk als ik tegen november nog niet zwanger ben ik wel naar de dokter ga.
    En ook al ben ik pas sinds maart bezig.. Voel ik mij wel kut over die lange cyclussen en de angst van wat als het nooit lukt.. Straks blijk ik onvruchtbaar ofzo.. Ik begin in ieder geval vanaf deze ronde met temperaturen. Om mij heen raakt iedereen zwanger en dat steekt mij soms wel. Vooral van die vragen he wanneer beginnen jullie eens. Ik heb behalve mijn ouders, schoonouders en beste vriendin tegen niemand gezegd dat we er mee bezig zijn. Anders komt er helemaal veel druk op naar mijn gevoel. Gelukkig is mijn vriend lekker nuchter en weet hij mij daar wel wat in mee te trekken als ik weer sip met een witte test sta te kijken.

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ ryanne.. ik denk dat het temperaturen wel duidelijkheid geeft.

mijn Gynaecoloog zag aan mijn temperatuurscurve dat ik in mn cyclus van 49 dagen wel een eisprong heb gehad, omdat de temp de laatste 14 dagen hoger zat. Dus dan ben ik wel vruchtbaar geweest. Alleen heb ik minder kansen in een jaar.

20. famke1984

famke1984 Actief lid

Jun 21, 2013
    186
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

de ongesteldheid is wel echt doorgezet helaas eerst dacht ik nog van niet maar veel buikpijn en helder rood bloed verlies is een feit.
    ik ga deze maand beginnen met ovulatie testen maar zeker niet te vroeg testen want dan ben ik een vermogen geld kwijt.
    nu inmiddels ook al aan zwangerschaptesten:(
    ik ben december vorige jaar gestopt met de pil de mygronynon 50 dus ook best wel een zware pil.
    we houden moed en we gaan gewoon verder voor de volgende ronde, en het die lange cyclus zal nog wel van het ontpillen zijn.

gr famke

Share This Page