Geen eisprong naar posi ovu

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by boesje, Oct 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik heb eigenlijk altijd een regelmatige cyclus tussen de 28-31 dgn. Voor mijn bevalling gebruikte ik ovulatie testen en temperatuurde ik. Dit kwam altijd overeen met elkaar.

Nu ben ik inmiddels vanaf april weer bezig om zwanger te worden. Wat me opvalt is dat ik in juli een positieve ovulatietest had op cd 14 en volgens mijn temp op cd 19 een eisprong had. Deze cyclus duurde uiteindelijk 36 dgn. Een lf van 16 dgn

De maanden erna gingen goed maar deze maand valt me ook op dat ik op cd 17 een positieve ovu heb (clearblue smiley) en nu op cd 20 aan mijn temp kan zien dat er nog geen eisprong heeft plaats gevonden.

Ik ben erg benieuwd hoe dit nu kan en of ik dit moet zien als een ontregelde cyclus of iets dergelijks. Moet ik meer waarde hechten aan mijn temp of aan de positieve ovulatie? Ik hoop dat jullie hier een antwoord voor hebben. Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een temperatuur is van meer dingen afhankelijk dan een eisprong alleen. Zo'n ovulatietest is dus meer betrouwbaar.
    Maar zoveel wijkt het niet af bij je. Als je in je vruchtbare week om de dag gemeenschap hebt heb je een goede kans op zwangerschap.
    Neem je foliumzuur?

Mirjam

Share This Page