Sh*t wat nu? schadelijke med. genomen en misschien zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pina, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb een behoorlijk probleem!
    Doordat ik medicijnen heb geslikt die de ongeboren vrucht kunnen beschadigen, mocht ik deze maand geen onbeschermde sex hebben.
    Gisteren ging er toch iets mis en vandaag voel ik gelijk al bij het opstaan dat dit mijn ei-sprong dag is.

Wat zal ik nou doen? Tot wanneer kan je een morning-after pil bij een dokter krijgen, want abortus is uitgesloten!

Zal je net zien, ben je al een jaar bezig raak je zwanger als het nou net niet kan!

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Volgens mij mag het tot 3 dagen na de onbeschermde sex...ze liggen naast de zwangerschaps teste bij het kruidvat (etos trouwens ook) **tegen polen naast elkaar??** dus gewoon zonder recept te verkrijgen....lees voor de zekerheid even de gebruiks aanwijzing want ik weet het niet zeker :rolleyes: ...wel dat je ze zonder recept kan krijgen..

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Even contact openemen met je huisarts die weet waarschijnllijk wel raad

4. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Bij de Etos en Kruidvat? Ligt het dan achter de balie of kan je het gewoon pakken? Ik werk in een klein dorpje en ken best veel mensen hier, lijkt me fijner om het te pakken zonder er om te hoeven vragen!

Kan wel huilen.....wat een ellende...

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    snap ik meis...nu mag het niet en krijg je dit!...bij het kruidvat kan je ze zo pakken ...op afdeling zwangerschapstesten/condooms/ovutalietesten enzo...etos denk ik ook maar weet ik niet zeker...sterkte meis...en dikke knufff [​IMG]

6. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Bij de Etos ligt de morning-after pil inderdaad naast de zwangerschapstesten.

Sterkte meid.....

7. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Als ik jou was, zou ik eerst is even bij de dokter navragen hoeveel kwaad het zou kunnen. Een vriendin van mij wist namelijk niet dat ze zwanger was en ging in de eerste maand nog onder narcose en de med. Maar omdat de vrucht de eerste 4 weken nog niet met jouw bloed in aanraking komt hoeft het niet persee kwaad te kunnen.

Voor de rest heel veel succes met alles! En ik duim voor je!

Groetjes Lotte

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    voor je die morning after vraagt zou ik eerst vragen of de vrucht er schade van zou hebben als het nu idd raak is. Als je nu die medicijnen niet meer neemt, dan zou het nl ook nog wel eens kunnen zijn dat het wel mee valt met die schade.

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, eerst even de HA bellen hoor. Je wil zo graag, ik zou niet naar de MAP grijpen. Hoeveel kans is er op welke schade?

10. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja ik zou ook eerst even de HA bellen,
    ook toevallig ik zit beetje in zelfde schuitje,ik ben nu aan antibiotica en dat mag je niet nemen in begin van je zwangerschap,dus ik heb ook zoiets nog deze maand maar beter niet want je weet maar nooit,
    en wat je net zei je zal maar net zien dat je deze maand wel zwanger word

ik zou iig eerst ff bellen met HA
    succes!

11. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Weet je al iets meer?

12. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb een "nood-anti-conceptie-pil" gevonden bij de Etos en die ingenomen.
    De huisarts had me zelf gewaarschuwd dat ik deze maand op moest passen ( bij het verstrekken van de medicijnen), dus die heb ik niet gebeld.
    Voel me er behoorlijk rot over en denk dat ik deze maand verder maar helemaal probeer geen risico meer te lopen, wil dit niet nog een keer hoeven te in te nemen. :(

13. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Nou iig wens ik je veel succes en sterkte toe. En ik hoop dat je dan snel gezond zwanger mag worden!

Suc6

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb je onderwerp iets aangepast zodat het wat duidelijker is. Zou je hier wel op willen letten?
    Dank je wel!
    Elmo (moderator)

15. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Sterkte meid...

16. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007