Hallo daar, Bij ons kindje is bij de 20weken echo gastroschisis geconstateerd. Dit is een gespleten buikwand. Simpelweg houd het in dat er een klein gaatje in de buikwand is waardoor de darmpjes naar buiten komen. In 95% van de gevallen overleven de kindjes goed na een aantal operaties waarbij de darmen weer teruggeplaatst worden. Ik ben hierzelf heel positief over omdat het allemaal nog veel erger had kunnen zijn. Uiteraard weet ik niet wat ons allemaal te wachten staat. De darmpjes moeten na de operaties goed gaan functioneren etc. Bij de een mag het kindjes na een week naar huis bij een ander duurt het nog maanden. Voortaan hoef ik niet meer naar mijn verloskundige maar moet ik naar het VU in amsterdam voor een twee-wekelijkse echo. Volgende week heb ik hier een intake gesprek voor en moet ik maar gaan zien hoe alles verder verloopt. Ik weet iig al dat ik niet thuis kan bevallen en dat dus ook in het VU moet gaan gebeuren. Langzamerhand begint het door te dringen op een andere manier. Ik ben opzoek naar iemand die het zelfde heeft meegemaakt of die nu zwanger is van een kindje met Gastroschisis. Liefs Mamm
Ik heb niet hetzelfe meegemaakt. Maar wat vervelend zeg. Ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen. liefs kim
jeetje zeg mijn dochtertje is geboren met een schisis (hazelipje) maar wat jullie dor moeten maken lijt mij ook erg zeg ik wil je heel veel succes en sterkte wensen