Dames, dit is echt de laatste vraag die ik stel, want ik kan wel blijven vragen.. Ik las hier ergens iets over iemand die tijdens een echo met 9 weken, erachter kwam dat het vruchtje met 5 weken al niet meer groeide. Betekend dat nu, dat je dan al die weken dus nog "zwanger"kan zijn zonder te weten dat het eigenlijk al mis gegaan is? Merk je dat nergens aan?
Klopt. Soms gaat het mis zonder dat je het merkt. Dat is heel vervelend maar gebeurt toch echt wel. Missed abortion noemen ze het ook wel. Je kan dan iets krijgen om het op te wekken, wachten of zelfs een curretage krijgen. Elmo
Klopt: ik heb dit helaas moeten meemaken. ik was 9 weken zwanger en bij de echo bleek dat het hartje niet klopte en het vruchtje bij 7 weken gestopt was met groeien. Ik had op woensdag de echo, de maandag erop nog een voor de zekerheid, en toen was ik inmiddels ongi geworden. Geen heftige menstruatie want dat heb ik nooit, en het vruchtje kwam dan ook niet los. Heb een "gewone" menstruatie gehad die na 5 dagen over was, op de dag van de curretage dus. Als ik achteraf terug ga tellen is het precies mijn cyclus geweest die weer op gang was gekomen. ik heb er nergens iets van gevoeld, maar dit zegt echt helemaal niets. Inmiddels ben ik weer zwanger en nu gaat alles gewoon goed. Ik voelde me deze keer precies zo zwanger als de vorige keer. Ga je vooral dan ook niet ongerust maken omdat je "niets voelt", want dat hebben zoveel vrouwen!
Dat kan zeker wel gebeuren, ik heb het ook gehad. Ik kreeg met 10w een echo waaruit bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien tussen 5 en 6 weken. En ik heb al die tijd niks gemerkt totdat ik de dag voor de echo bruinverlies kreeg. maar het hoeft niet altijd fout te gaan, kijk maar naar m'n banner
Bij mij scheen het met 5 a 6 weken al mis te zijn,en kwam er pas achter met 11 weken,dus dat kan zeker,maar ga aub genieten meis,miss makkelijk gezegd dan gedaan,maja,
ik had een echo bij 10 weken en daarop zagen we dat het al was gestopt bij 7 weken en 5 dagen en ik had helemaal niks gemerkt ja 2 dagen voor de echo riep ik dat ik minder misselijk was maar dat kan als je 10 weken bent ook minder worden. daarna kwam heb niet op gang en bleef ik klachten houden en ben uiteindelijk gecuretteerd.
maar waren de zwangerschapsklachten dan niet minder bij jullie want als het vruchtje al een paar weken gestopt is met leven zou je toch denken dan de zwangerschapsklachten minder of weg zijn? als ik dit zo lees dan wordt ik ontzettend bang , ik zou vandaag voor echo gaan maar ze belden me vanochtend op of het verzet kon worden naar morgen, dus was wel een tegenvallen maar goed ik ben zo nerveus echt niet normaal en nu ik dit zo lees wordt ik nog banger!
Nee de vrouw van de echo zei nog tegen mij,zolang de hcg hormoon in je lichaam zit,dan kun je last hebben van klachten
Het HCG zorg voor de klachten tijdens de zwangerschap.Ondanks als het vruchtje niet meer groeit blijven de zwangerschaps verschijnselen.
Hoi Dromertje, Klopt idd. bij mijn 9 weken echo bleek ook dat het al een aantal weken mis was, maar je lichaam blijft "door hormonen" totdat je een natuurlijke miskraam krijgt. Wanneer dat uitblijft en je gecurreteerd wordt kan het (volgens mn verloskundige) na de ingreep nog wel een week of 2 duren voor het hormoon en de verschijnselen uit je lijf zijn. Wat ik kan bevestigen; ben nu bijna 3 weken na de curretage en pas sinds een paar dagen zijn bijv. mn borsten weer op oud-niveau We gaan er weer voor ! Sterkte & liefs uit Zeeland
Nou Dames, Op de Echo bleek ik 7 weken en 2 dagen zwanger, en hebben we een kloppend hartje gezien! echt geweldig, er kan nog van alles gebeuren, maar we kijken er positief tegen aan en hopen op een goede zwangerschap.
Nou gefeliciteerd. Helaas heb ik vandaag een curettage gehad.Na mijn echo 2 weken geleden kreeg ik te horen dat het vruchtje al 5 weken niet meer groeide.Dedag na de echo had ik een spontane miskraam , maar vond deze week dat ik erg raar vloeide dus heb dinsdag een echo gehad en aan de hand daarvan dus een curettage.
Krijg ik nu ook een mk? Alsjeblieft dames kunnen jullie mij helpen? Wie kent dit? Ik ben nu 7 wk zwanger (door IVF cryo terug plaatsing) en heb vandaag een echo gehad. De dokter kon niet positief maar ook niet negatief zijn. Er is een mooi vruchtzakje te zien maar nog geen hartritme, en ineens zagen (alleen konden we het niet goed zien)we nog een vruchtje met een mooi hartritme, alleen zei de dokter het is een beetje klein. We konden er geen goed beeld van krijgen maar we zagen duidelijk een hartje kloppen. We hebben een hele geschidenis achter de rug(bbz,mk, en bevruchting in eileider dat verwijderd moets worden) we zijn al 6jr bezig dus je begrijpt mijn bezorgheid. Wat denken jullie?
Toch goed nieuws ?! Er is toch iets te zien met een mooi hartritme. Spijtig als het andere misschien niet doorgaat maar zoals ik het lees heb je toch 1 kans op 2 dat het goed gaat ? Ik was in oktober ook zwanger, voor de 1ste keer. De hele tijd had ik niet het gevoel dat ik zwanger was, veel witverlies, gespanne borsten en mijn buik verdikte wel maar ik "voelde" me niet zwanger. Iedereen dacht dat ik niet tevreden was met de zwangerschap maar er was iets wat me tegenhield tevreden te zijn. Op 6 weken had ik een echo, alles was in orde, een goed hartrimte. Op 11 weken nog een extra bloedtest, omdat ik maar bleef herhalen dat ik niet zeker was. Iedereen verklaarde me gek, zelfs de huisarts én de gyne, zeker toen uit het bloedonderzoek bleek dat mijn HCG-waarde meer dan 34000 was. Op 12 weken kreeg ik eindelijk "mijn" gelijk : het vruchtje was op 7 weken gestopt met groeien maar mijn lichaam was nog altijd zwanger. Gevolg : curretage. Zo zie je maar, Spacey, eigenlijk kan niemand je concreet zeggen hoe het nu juist zit. Inmiddels ben ik terug 6 dagen over, en ben als de dood om een test te doen...
Hallo, ik was ook 9 weken zwanger, blijkbaar was het gestopt met groeien op week 8. We hoorden en zagen het hartje zelfs kloppen op week 7, toch heeft het niet mogen zijn...een urretage tot gevolg. Dit is nu bijna 7weken geleden. De eerste maand na de curretage een pil genomen, dit is dus de eerste maand dat we er terug voor gaan... succes met je zwangerschap!
Nou we moeten maar gewoon weer afwachten, maandag moet ik terug komen voor een nieuwe echo. Ik moest rustig aan doen en veel rusten en zeker geen zware dingen tillen zei de dokter.God....!dit zijn de langste weken ooit geweest! Mijn gevoel zegt ook dat het wel goed komt, maar op het moment heeft de angst het even over genomen. Ik laat jullie zeker wat weten maandag. Dank je wel voor jullie reactie's. Grts
Hey meiden, Ik herken jullie verhalen helemaal. Ik ben tot nu toe ook echt onzeker geweest over mijn zwangerschap. Kan het gewoon niet geloven en voel me ook niet echt zwanger. Wel symptonen maar die worden helaas steeds minder. Afgelopen maandag heb ik een echo gehad. Er was alleen een vruchtzakje te zien, we hadden eigenlijk al meer moeten zien. Aankomende maandag heb ik weer een echo. Ik ben zo benieuwd maar tegelijkertijd ook erg bang. Het liefst ga ik nu een test halen en die weer doen.