Op 11/10 kreeg ik een miskraam (opgewekt met cytotec) op 9w (maar vruchtje was waarschijnlijk al 2w overleden). De miskraam zelf is vlot verlopen (ondanks de vele pijn), en nadien had ik nog 5 dagen bloedverlies en dan was het over. Een kleine 2w erna had ik een controle echo en alles was in orde. Nadien voor mezelf nog zwangerschapstesten gedaan, en daarop zag ik een duidelijke daling van de teststreep, tot er bijna geen streep meer verscheen rond de 3w na de miskraam. 2w geleden (dus 4w na de miskraam), kreeg ik opnieuw last van misselijkheid, vermoeidheid, stemmingswisselingen etc. Hetzelfde merk testen die ik ervoor deed, bleven een lichte streep geven. Plots kreeg ik een helderrode bloeding, op een half uur tijd zo stevig dat het volledig door mijn kledij heen ging, en vooral zonder enige waarschuwing van buikkrampen. Nadien nog een kleine 24u wat gebloed, maar nooit iets van krampen gehad. Ik had geen idee wat die bloeding betekende, en wachtte nog wat af. Een week later (dus 5w na miskraam, vorige week) naar de huisarts gegaan om hcg eens te laten checken, en dat bleek nog rond de 20 te hangen, wat hem wat verwonderde. 5 dagen later opnieuw getest, en de waarde was jammer genoeg maar met 5 gedaald, maar goed het was gedaald dus dat was oké. Sindsdien heb ik al een aantal dagen krampen (dezelfde symptomen als bij een menstruatie), en héél licht bloedverlies (vooral bij vegen), maar komt er geen normale of net grotere hoeveelheid zoals gezegd wordt van een menstruatie na de miskraam. Ik word er wat moedeloos van, want ik heb geen flauw idee meer of dit nu al terug een menstruatie was of niet. Is mijn cyclus al herstart? Of wat kunnen een felrode bloeding en dan de week erna 5 dagen licht bloedverlies dan betekenen? Zijn er hier nog anderen die zo'n zaken tegengekomen hebben? En hoelang duurde het dan nog voor er wel een normale menstruatie doorkwam?
Zoals mijn gyn toen beschreef: zolang het HCG niet 0 is is je lichaam ook een beetje in de war. Ik heb in een paar weken ook meerdere bloedingen gehad bij een ZOL. Varierend van een beetje bloedverlies tot meer, toen het HCG nog aan het stijgen was, maar ook toen het weer aan het zakken was. Na de laatste keer hevig bloeden werd ik daarna na 3.5 week (denk ik) echt ongesteld, daarna kwam mijn normale cyclus weer op gang.