Zijn dit voorweeen of is het begonnen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marciaatje, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Goedemorgen meiden!

Vanaf vanmorgen 7:30 heb ik harde buiken die niet meer weggaan. Het is nu na 10uur en heb er denk ik al zo'n 20 gehad. De meeste gepaard met menstruatiekrampen. Vanmorgen naar de wc geweest en bij het afvegen zat er bloed/slijm op mijn wc-papiertje (geen slijmprop). Het leek dus net of ik ongesteld was geworden. Net gedoucht maar de harde buiken zijn niet weg.

De weken hiervoor had ik ook weleens een harde buik, maar nooit met menstruatiekrampen of met bloed.

Wat kan dit zijn? Voorweeen of het echte werk?

In het boekje van mijn verloskundige staat dat ik moet bellen als ik bloed verlies voor de 37e week. Of als het bloed helderrood is. Beide gevallen gaan niet op. Maar moet ik nou wel of niet bellen?

Misschien kunnen jullie mij helpen?
    Alvast bedankt.

Liefs

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    altijd je vk ff bellen als je twijfelt. daar zijn ze voor! zlefs op zondag. dus bel ze even, maar denk dat het begonnen is..
    heeel veel succes!

3. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    als ik dit zo lees ben je begonnen!! Je kunt altijd even bellen toch? Heel veel succes!!

4. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Voor mijn gevoel is het nog niet begonnen, maarja heb er geen ervaring mee. Als het straks nog niet over is dan ga ik de VK even bellen.

Ik zit nu achter de pc en dan denk ik: "Als ik hier nog zit te typen dan valt het best mee". Of misschien wordt het later wel erger...

Zal wel blij zijn als het begonnen is hoor! Kunnen we eindelijk de kleine zien! En heb puppp, dus enorme uitslag en jeuk. Dit schijnt na bevalling pas weg te gaan...

Ik hoop dat het begonnen is!

5. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Altijd bellen als je twijfels hebt.
    Maar ik zou zelf gewoon proberen rustig af te wachten. Lekker thuis beetje rond hangen, misschien nog een keer in de douche of bad. Tv kijken, computeren. Dan merk je vanzelf of het erger en regelmatiger gaat worden of toch weg trekt.
    Hopelijk zet het door!
    Ik liep ook 2 dagen rond met dat gevoel, uiteindeljk voelde ik toch wel toen het echt ging beginnen.
    Spannend hoor, zet hem op!!

6. happymama

happymama Niet meer actief

ik zou ookgewoon even bellen hoor
    ik heb er ook geen verstand van want ben ook zw van de 1e .
    ik wens je heel veel succes

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Spannend zeg voor je! :)
    Je kan altijd bellen, maar zelf zou ik denk ik nog even wachten totdat het iets regelmatiger wordt en intenser denk ik, maar dat is persoonlijk! Volg je eigen gevoel, dat is het belangrijkst!! ;)

Bellen kan natuurlijk altijd op zich, de VK kan je hiermee ook wat meer duidelijkheid geven...ze hoeft niet meteen te komen, maar kan wel telefonisch even polsen hoe het zit.

Veel succes!! Nog eventjes lijkt het :)

8. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Ik heb net de VK gebeld. Ze vond de harde buiken en menstruatiekrampen nog niet regelmatig genoeg. Ze komen nu om het kwartier. Als ze om de 3 a 4 minuten komen dan moet ik haar weer bellen. Ik mocht niet gaan klokken (was ik al een beetje aan het doen hihi), want dan zou ik er teveel mee bezig zijn en er teveel op gefocust zijn. Dus ik leg pen en papier maar weer weg...

Ze zei ook dat het misschien al begonnen was, maar dat het ook nog wel 2 dagen kon duren...

Afwachten maar... Begin het stiekem toch wel spannend te vinden... :D

9. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    En of dat het spannend is!! :D

Heb je toch lekker wat duidelijkheid nu ergens van de VK.
    HEEEEEEL veel successss!!

10. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Spannend hoor! Succes..

11. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    spannend zeg, succes

12. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Het is nou 'stil'. Geen harde buiken meer, geen krampen, geen bloedverlies. Het zal dan toch wel het voorwerk zijn geweest...:(
    Hoopte zo dat het zou gaan beginnen...

13. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    hey marciaatje, heb precies hetzelfde gehad met 38 wk, op een gegeven moment kwam het zelfs om de 4 minuten.. Maar je ziet het ik loop nu nog...:(
    Het bleek wel nóg verder ingedaald te zijn dan het al was, dus ik loop nu echt met een voetballetje onderaan..;)

14. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    nog even vol houden dan meid altijd rottig he als je er zo mee loopt want je wilt zo graag je kleintje zien

15. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Daar ben ik weer.... Heel de nacht weeen gehad. Ontzettend pijnlijk. Vannacht dus niet geslapen. Meerendeel op de wc gezeten. Mijn darmen zijn leeg. Weeen kwamen om de 10 minuten. Later soms om de 5 minuten. Ik moest ze echt wegpuffen. Heb ook heel veel slijm en bloed verloren (bah).

De VK is vanmorgen geweest, maar ze deed geen inwendig onderzoek ivm kans op infecties. Dus heb geen idee of ik ontsluiting heb.

Nu heb ik al een half uur om de 3 a 4 minuten weeen. Hopelijk zet het door...

Liefs

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Spannend hoor, heel veel succes!

Het is trouwens de eerste keer dat ik hoor dat ze geen inwendig onderzoek doen, op kans op infectie.. hebben meer dames hier ervaring mee?
    Hoe moet de VK dan weten of je ontsluiting hebt? :(

Liefs Huismus

17. ipad

ipad Niet meer actief

marciaatje...hoe is het nu?
    ben je al aan het bevallen?????

succes meid!

*ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook!!!!*

18. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi klein chrisje,

Nee, ik ben nog niet aan het bevallen :(
    Ik wil heel graag dat het doorzet, want ik heb het niet meer. Weet niet hoe ik moet zitten liggen hangen of staan om de weeen op te vangen. Ben ook nog eens alleen thuis, dus moet het even alleen doen.
    Ik zal vanmiddag de VK nog eens bellen..... want als ik nu al uitgeput ben dan kan ik een bevalling denk ik niet aan...

19. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Het klinkt dan nu toch wel alsof het al heeft doorgezet! Als de weeën trouwens al zo vaak achter elkaar komen, kan je nu ook al bellen. Dat moet toch wanneer je weeën om de 5 minuten komen en 1 minuut aanhouden? Als ze bij jou al om de 3 á 4 minuten komen zou ik al wel even bellen.

Spannend! Heel veel succes en straks een geweldig moment met je kindje!!!!!!

20. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    gewoon ff bellen hoor,
    dan weet je zelf ook waar je aan toe bent!

succes

Deel Deze Pagina