Waarom het korte of juist het lange traject/behandelschema?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by zeehondje, Jun 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi meiden,
    Ik ben nieuwsgierig. Ik vroeg mij af waarom er bij de één wordt gekozen voor het korte schema en bij de ander voor het lange schema.
    Ik zie dat het lange schema volgens mij veel vaker wordt gebruikt.
    Het lange schema is volgens mij veel zwaarder (pil slikken, overgangsverschijnselen). Dus waarom niet veel vaker het korte schema, waar je alleen maar bijvoorbeeld gonal of puregon bij hoeft te spuiten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In NL bleek dat ik met het lange schema weinig respons had. Met het korte schema, het zgn. flair up schema, had ik meer respons.

Nu in DD heb ik zelf keus. De eerste IVF deed ik wel eerst de pil gebruiken, maar niet dan daarna eerst een poos plat leggen, maar direct vanaf CD3 stimuleren en pas vanaf CD 7 er een eisprongremmer bij.

Ik wilde de volgende poging zonder eerst hormonen doen, dus echt het korte schema, maar nu bleek ik cystes te hebben gekregen. Nu zal ik wel weer aan de pil gaan zodat mn cystes kunnen krimpen. aansluitend zal ik weer starten met het protocol, zoals ook bij mn eerste keer in DD.

3. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Volgens mij gebruiken de meeste ziekenhuizen de pil alleen maar omdat dan alles van te voren in te plannen is. Je weet dan wanneer cd1 is en kun je vervolgens de uitgangsecho plannen, startdatum hormoonstimulatie en 1e fm. De rest blijft afhankelijk van hoe het lichaam reageert.

Ik mag zelf de pil niet meer gebruiken en heb dan dus wel de pech dat ik de uitgangsecho pas kan afspreken zodra ik ongesteld ben. Aangezien ik ook nog eens naar Gent moet kan het gebeuren dat ik dan al om 08.30 u. in Gent moet zijn voor een echo omdat dat tijdstip het enige is wat nog plaats heeft.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zijn er nog meer meiden die hier een antwoord op weten?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt! En dan ook nog voornamelijk omdat het lab anders overbelast wordt.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik zit nu in het lange schema, bij mij omdat ik endometriose heb.
    22 april ben ik hiervoor geopereerd en hebben ze alles endo en verklevingen weg gehaald. Om ervoor te zorgen dat de endo rustig blijft nu wordt ik in de overgang gehouden en moet ik 4x 4 wekelijks decapeptyl injectie halen. Bij mij is het een nabehandeling van de operatie en gelijk de voorbehandeling voor IVF en duurt totaal 4 maanden tot start met de stimulatie voor de IVF.

Dit is bij mij de reden voor het lange schema.

Share This Page