Bloedingen door gevoelige baarmoedermond. Ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juf21, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag precies 16 weken zwanger. Vier weken geleden had ik een bloeding, ik schrok me dood natuurlijk. Er bleek gelukkig niets aan de hand. Weer bijgekomen van de schrik probeerden we weer te genieten van de zwangerschap.

Vanmiddag weer een bloeding, nu wel iets meer dan de vorige keer. Ik mocht meteen bij de vk komen en opnieuw lijkt alles gewoon in orde met de kleine.
    Voor de zekerheid hebben ze me doorgestuurd naar de gyn. Zij heeft even inwendig gekeken en zei dat ik waarschijnlijk een hele gevoelige baarmoedermond heb. Het binnenste weefsel kwam een beetje naar buiten (?) en dat is extra gevoelig. Ze maakt zich verder geen zorgen over de zwangerschap. Ze heeft nog even een uitstrijkje afgenomen en laat wat op de kweek zetten om alles uit te sluiten.

Toch vind ik dat bloeden altijd maar verschrikkelijk, vooral omdat dat bij mij miskramen het eerste teken was dat het verkeerd zat.

Wie herkent dit? Hoe vaak heb je bloedverlies gehad in de zwangerschap? Hoe lang duurde het? (Ik heb nu namelijk nog steeds een beetje rode veegjes.) En is daar wel een gezond kindje uit gekomen?

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.

2. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ik had het bij mijn zoontje ook en met name als ik teveel had gedaan.. Ben me ook elke keer weer rot geschrokken maar inmiddels is het een heerlijke jongen van 4,5

Bij mij kwam de bm mond ook wat naar buiten idd

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Tussen de 3,5 en 8 weken regelmatig bruinverlies gehad. Was niet te verklaren, gyn hield t op verlate innestelingsbloeding(en).

Daarna een hele tijd niets en toen met 20 weken opeens een mega bloeding, zat op de wc en het liep er gewoon uit. Was helderrood bloed.
    In paniek naar het ziekenhuis, maar er was gelukkig niets te vinden. De gyn gaat er daarom maar vanuit dat het door een gevoelige baarmoedermond komt, dat daar iets geknapt was. Nu bijna 2 weken verder en geen druppel meer gebloed, de kleine beweegt goed, dus ga er inderdaad maar vanuit dat het m'n bmm was.

Volgens de gyn absoluut geen reden tot zorgen.

4. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Hier de eerste 16 wkn steeds wisselend bloedverlies... Vreselijk moeilijk om dan relaxt te blijven. Met 13 wkn dusdanig veel verlies waardoor ik opgenomen moest worden. Diagnoses nog steeds onbekend. Krijg met 20 wkn een speciale echo om naar de placenta te kijken. Maar ook inwendig onderzoek gehad waarbij ik ook weer bloedingen kreeg. Was er HELEMAAL klaar mee en moe en gestresst. De arts heeft toen een poliep aangestipt en nu halelujah voor het eerst 12 dgn bloedvrij.
    Na mijn grote bloeding ben ik ongeveer nog 2 wkn "ongesteld" geweest. Daarna een week inlegkruisjes verhaal en nu dus gestopt. Weet hoe naar het is :( veel sterkte

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik.. Ik heb best vaak bloedingen gehad! Tussen de 5 en 6 weken, bij 9 weken en bij 23 en 25 weken! Ze is nu ruim 8 maand oud! Hier kwam er ook niks uit de kweek enzo, dus een gevoelige baarmoeder..
    Ik werd overigens bij 23 en 25 weken wel opgenomen en mocht pas naar huis toen het bloeden was gestopt.. De eerste keer duurde dat een dag of 4 en de tweede keer zo'n 6 dagen!

6. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Fijn om te lezen dat er toch gewoon een goede zwangerschap kan zijn ondanks de bloedingen. Maar jeetje, ik schrok al van mijn hoeveelheid bloed. Als ik dan lees hoeveel sommigen van jullie hebben gehad, poeh heftig hoor! Ik hoop niet dat ik dat ooit mee zal maken.
    Voor nu is het bij mij weer over.
    Zelf denk ik dat het misschien ook te maken heeft met mijn menstruatie. Ik zou bij beide bloedingen 'eigenlijk' ongesteld moeten zijn. Dus ik ben benieuwd of ik over 4 weken weer bloeding zal krijgen. Ik hoop dat het weg blijft...

7. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Hier ook gehad in mijn eerste zwangerschap. De eerste keer was ik 7 weken. Toch een kloppend hartje en geen bloed bij het kindje te zien. Uiteindelijk heb ik bijna wekelijks gebloed tot 27 weken zwangerschap. Na gemeenschap, inspanning had ik zo weer een bloeding. Nu heb ik een dochter van 2 jaar rondlopen :)

De zwangerschap met de tweeling heb ik een paar bloedingen gehad, maar is al helemaal gestopt.
    Hier ook kweekjes gehad e.d. maar kwam een pap2 uit. Wel wat 'verkeerde' cellen maar niet zorgelijk. Na de zwangerschap was dat weg en alles weer normaal. Gevoelige baarmoeder is de reden geweest achteraf denk ik.

8. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap meerdere malen bloedverlies gehad. Iedere keer is het weer onderzocht, maar iedere keer kon er geen oorzaak worden gevonden. Ons zoontje is gezond ter wereld gekomen met 40 weken en is nu 2 jaar oud.

9. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ja ik herken het.. Eerste zwangerschap nooit bloedingen gehad, deze zwangerschap wel helaas. Vanaf week 5 tot 14 vaak bruin/helder rood verlies. Nu nog steeds wekelijks wel bloedverlies. Niet veel maar wel wat. Je schrikt toch steeds. Ik zit nu wel vanaf week 20 thuis vanwege extreem veel harde buiken. Het kan idd door een gevoelige baarmoeder komen, ik ben wel 8 maanden geleden al bevallen van mijn 1e kindje. 2 maanden na de keizersnede opnieuw zwanger. Mijn baarmoeder kan niet veel hebben nu. Ben nu 27 weken.

Succes! Het is toch eng om bloed te zien in je zwangerschap! Knuffel! X

Deel Deze Pagina