Goedemiddag, Ik ben nu 23 weken zwanger en heb al een aantal dagen last van een gevoelige onderbuik. Ook heb ik gisternacht heel erg veel pijn gehad in mijn rechterzij. Die pijn heeft een paar uur aangehouden en is daarna niet meer teruggekomen. Nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Ook omdat ik zo'n gevoelige onderbuik houd. Nu is mijn vraag of dit 'erbij' hoort of dat ik beter even mijn verloskundige kan bellen. Ik voel ons kindje nog wel. Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes Wenda
Goedenavond, De pijn in de onderbuik kan heel goed veroorzaakt worden door een blaasontsteking. In de zwangerschap heb je bij een blaasontsteking geen pijn bij plassen, maar juist klachten van je onderbuik. Mogelijk zit de infectie nog iets hoger, richting de nieren, omdat je zo'n pijn in je rechterzij hebt gehad. Ik zou je adviseren je urine te laten testen op een blaasontsteking. Merk je dat de pijn in de onderbuik komend en gaande is, dan is het aan te raden de verloskundige te bellen. Het kan dan namelijk zijn dat de weeën begonnen zijn en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar ook bij ongerustheid mag je altijd je verloskundige bellen. Ik hoop dat je hier wat mee kan en anders hoor ik het graag! Succes! Groetjes Monique