Goedemorgen, Ik zit ergens mee. Sinds een maand of 5 heb ik een spiraaltje. En sinds een week of 6 heb ik af en aan bloedverlies. En het gekke is, het bloedverlies komt dan een dag nadat we seks hebben gehad. Zelfs mijn man valt dit op. Soms duurt het 1 dag, soms meerdere dagen. Het voelt dan wel als menstruatie pijn, met pijn in de onderrug en een wat kramperig gevoel. Moet ik me hier zorgen om maken? Of hoort dit bij het spiraaltje?
Ik denk niet dat ik dat kan zien vanaf het scherm. Ga gewoon naar de huisarts. (niet vervelend bedoelt maar als forum kan je er toch niets mee).
Dat zou kunnen natuurlijk, zou even de arts bellen. Misschien kan hij/zij kijken of je spiraal goed zit.
@Esmy ik zou even een afspraak maken bij de huisarts om te controleren of hij nog goed zit. Kan komen doordat hij niet helemaal goed zit.
Ik heb nu mijn 2e spiraal. bij de eerste nergens last van gehad nu bij de 2e meer wel ongesteld dan niet. en inderdaad begint het vaak na de sex (maar duurt bij mij langer dan een dag). Ik ben bij de gyn. geweest die heeft een echo gemaakt. Het schijnt (verhaal van de gyn) dat in de pil 2 hormonen zitten 1 daarvan maakt het baarmoederslijmvlies dik de andere zorgt voor de eisprong en het verliesen daarvan. In het spiraal blijkt het hormoon te ontbreken die het baarmoederslijmvlies dik maakt. Bij mij is dat nu dus zo dus dat het bij het minste contact (zelfs als ik moet poepen) al gaat bloeden. ik heb nu de optie spiraal eruit of 3 maanden de pil erbij om dat slijmvlies weer dik te krijgen.
Klinkt mijn inderdaad niet helemaal goed. Hebben ze een controle echo gemaakt na de plaatsing van het spiraal? Anders zou het een gewone contactbloeding kunnen zijn. Maar laat het gewoon even door een arts beoordelen. Geeft je meer zekerheid dan onze vermoedens. -x- Mooiezomer