Dag dames, Inmiddels 11 weken zwanger van ons derde wondertje. Dolgelukkig zijn we daarmee, maar het is gebeurd waar ik bang voor was. Bij de tweede heb ik vanaf 16 weken bekkenklachten gekregen, en was ik erg duizelig negen maanden lang. Nu heb ik vanaf gisteren weer enorme pijn aan mijn bekken en in mijn onderrug. Afgelopen twee weken ben ik ook al een keer flauwgevallen op het werk en ben ik een aantal keer moeten gaan zitten omdat ik duizelig werd en zwart voor mijn ogen. Ik werk in de zorg en dat is continue van 7.00 - 10.30 doorweken om iedereen te douchen,wassen, ontbijt geven en medicatie ronddelen. Behoorlijk pittig als je niet zwanger ben, maar ik merk dat ik er nu helemaal last van krijg lichamelijk. Morgen moest ik eigenlijk heel de dag werken, maar heb me vandaag ziekgemeld het gaat echt niet kom haast niet vooruit, ben uitgeput als ik bij ons de trap oploop, en heb dan een erg piepende ademhaling. Morgen wil ik sowieso bij de huisarts mijn longen laten controleren. Hoop alleen niet dat de bekkenklachten nu al aan blijven houden. Net als bij de tweede. Hou mezelf nu al wel aan de voorschriften die ik de vorige keer kreeg van de fysiotherapeut.
He bah wat vervelend meid. Ik zit zelf nu anderhalf week in ziektewet en heb vanaf week 18 last van bekkeninstabiliteit, sinds een aantal weken ook vaak duizelig en licht in het hoofd. Ik zie er al tegenop dat ik nog 2 maandjes moet! maar jij moet echt nog een hele weg. Goed naar je lichaam luisteren en heel veel beterschap gewenst
Zo herkenbaar. Ik ben heel duizelig, niet de hele dag, maar met vlagen. Zie sterretjes enzo. Ook heel veel pijn in m'n onderrug. Ik werk ook in de zorg en kom amper overeind als ik mensen heb geholpen. Heel zwaar. En ik ben nog geen 12 weken...
Vanmorgen een heel goed telefonisch overleg gehad met mijn locatiemanager. Hij vind dat de gezondheid van mij en het kind voorgaan en heeft me ziekgemeld. Het enige wat hij nog wilt is en zwangerschapsverklaring zodat hij het ook kan melden bij het uwv. Begrijpelijk. De huisarts heeft me doorgestuurd naar de fysiotherapeut voor nieuwe oefeningen. Hoe vervelend het ook is het is fijn dat je manager achter je staat. Voel je jezelf toch gesteund. Hierdoor stress ik niet meer en dat is ook beter voor mijn en het kind de gezondheid.